ארה"ב מזהירה את המפגינים בעזה: אל תתקרבו לגדר הביטחון

בניגוד להודעות האיחוד האירופי ואו"ם לקראת חידוש ההפגנות, ההודעה האמריקאית נמנעת במודגש מקריאה לישראל לנקוט איפוק

מיליציות של חמאס ברצועה  / צילום: רויטרס, Ibraheem Abu Mustafa
מיליציות של חמאס ברצועה / צילום: רויטרס, Ibraheem Abu Mustafa

לקראת חידוש ההפגנות של פלסטינים בעזה לאורך הגבול עם ישראל, היום (ו'), הזהיר אמש ממשל טראמפ את מנהיגי המחאה מפני כל ניסיון להתקרב לגדר הביטחון שלאורך הגבול, אך נמנע במודגש מקריאה לישראל לנהוג באיפוק, בניגוד להודעות שפרסמו האיחוד האירופי ונציג או"ם לתהליך השלום.

בהודעה של ג'ייסון גרינבלט, נציגו של דונלד טראמפ לתהליך השלום, שפורסמה בהבלטה באתר של משרד-החוץ האמריקאי, נאמר: "ארה"ב קוראת בתקיפות למנהיגי המחאה להבהיר באופן ברור למפגינים שעליהם לצעוד בשלום, להימנע מכל אלימות, להישאר מחוץ לתחום החיץ, שרוחבו 500 מ', ולא להתקרב לגדר הביטחון, בכל מיקום, בשום פנים ואופן".

"אנו מגנים את המנהיגים ואת המפגינים שקוראים לאלימות וששולחים מפגינים, לרבות ילדים, לעבר הגדר, בידיעה ברורה שהם עלולים להיפצע או להיהרג", נאמר בהודעה. "במקום זאת, אנו קוראים לכל הצדדים להתמקד מחדש במציאת פתרונות לאתגרים ההומניטריים הקשים שעימם נאלצים תושבי עזה להתמודד".

הודעת האיחוד האירופי מדגישה, כי היא "מצפה שישראל תכבד את זכותם הבסיסית של הפלסטינים למחות בדרכי שלום ושהיא תגיב במידתיות, אם היא תיאלץ להשתמש בכוח כדי להגן על צרכיה הביטחוניים הלגיטימיים".

ההודעה האירופית מציינת, כי היא מכירה בזכות הפלסטינים לקיים הפגנה בלתי אלימה, וקוראת למפגינים להימנע מביטויי אלימות.