כך הגיבה פייסבוק כשנתפסה מוחקת הודעות ישנות של צוקרברג

לאחר שנחשף כי נמענים של מנכ"ל הרשת הופתעו לגלות שהודעות ששלח להם בעבר במסנג'ר נעלמו מתיבת הדואר הנכנס שלהם, הודיעה החברה כי בקרוב האפשרות הזו תהיה זמינה לכולם

מארק צוקרברג / רויטרס
מארק צוקרברג / רויטרס

פייסבוק מוצאת עצמה בלב מהומה חדשה בנוגע לפרטיות, מהימנות ושקיפות, לאחר שהגיבה לדיווחים שלפיהם היא מוחקת בסתר הודעות ישנות שנשלחו על-ידי המנכ"ל מארק צוקרברג, והודיעה כי בקרוב האפשרות של "בטל שליחה" תהיה זמינה לכולם. 

שלשום (ה') דיווח TechCrunch, כי כמה מהנמענים להודעות של צוקרברג גילו כי הודעות אלו נעלמו מרשימת ההודעות הנכנסות שלהם מבלי ידיעתם, בעוד שהתשובות שלהם עצמם להודעות אלו עדיין מופיעות בתכתובת.

ההודעות שנשלחו בידי המנכ"ל בן ה-33 בוטלו - אפשרות שאינה זמינה לרוב המשתמשים ברשת החברתית, למעט כמה ממנהלי פייסבוק. 

החשיפה גרמה מיד מהומה. היו מי שהאשימו את החברה בקביעת סטנדרט אחד למנהלים, וסטנדרט אחר לכל היתר, בעוד שאחרים תהו האם לצוקרברג יש מה להסתיר.

הרשת החברתית הודיעה כי מחקה את התגובות מסיבות של אבטחה, בעקבות מתקפת ההאקרים על סוני ב-2014. 

"לאחר שנפרצו המיילים של סוני פיקצ'רז ערכנו מספר שינויים במטרה להגן על ההתקשרויות של המנהלים", אמר נציג פייסבוק. "במסגרת זאת הוגבל משך ההודעות של מארק במסנג'ר. עשינו זאת בהתאמה מלאה למחויבויות המשפטיות שלנו לשמור על הודעות". 

אתמול (ו') הודיעה הרשת כי בחודשים הקרובים היא תפתח את האפשרות למחיקת הודעות שנשלחו לכל המשתמשים. 

אולם העיתוי של ההכרזה הזו הוביל לביקורת נוספת שלפיה פתיחת האפשרות לשימוש נרחב אינה פותרת את מה שיש מי שרואים בו הפרת אמונים מצד פייסבוק.