פתאל תתרחב בהולנד; שווי החברה כבר כפול מזה של ישרוטל

פתאל דיווחה הבוקר כי התקשרה בהסכם לרכישת חברת החזקות הולנדית המחזיקה בזכויות בעלות, שכירות וניהול ב-12 בתי מלון בהולנד הכוללים כ-2,000 חדרים • סכום הרכישה נקבע על כ-160 מיליון אירו

המלונאי דוד פתאל ממשיך להרחיב בקצב מהיר את רשת המלונות שלו באירופה. חברת פתאל החזקות החזקות דיווחה הבוקר כי התקשרה בהסכם לרכישת חברת החזקות הולנדית המחזיקה בזכויות בעלות, שכירות וניהול ב-12 בתי מלון במדינה זו הכוללים 1,938 חדרים. לפתאל ניתנה תקופת בלעדיות של כחודש וחצי (עד ל-29 במאי השנה) במהלכה היא אמורה לבצע בדיקות נאותות לחברה ההולנדית לקראת חתימה על הסכם הרכישה הסופי. סכום הרכישה נקבע על כ-160 מיליון אירו (כ-700 מיליון שקל) והוא יותאם למזומנים ולחוב של החברה ההולנדית.

פתאל מחזיקה כיום כ-170 בתי מלון, הכוללים כ-33 אלף חדרים ב-17 מדינות. באירופה מחזיקה הרשת -130 בתי מלון, מתוכם כ-50 בבעלות מלאה או חלקית, 76 בשכירות והשאר בניהול. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, שבה היא מחזיקה כ-60 בתי מלון, ואחריו בריטניה עם 42 מלונות.

בהולנד יש כיום לפתאל מלון בן 103 חדרים באמסטרדם (בשכירות) ובימים אלה מקימה החברה מלון נוסף באמסטרדם, בהיקף של 490 חדרים, שאמור להיפתח בעוד כשנה, כך שאם העסקה תושלם היא תקפיץ בכמה רמות את פעילות פתאל במדינה.

דוד פתאל הקים לפני כ-20 שנה את הרשת והוא מכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה הנמצאת בשליטתו. פתאל נכנסה לפעילות באירופה לפני כ-12 שנים ומאז היא מתרחבת ביבשת בהתמדה, בעיקר באמצעות רכישה של מקבצי בתי מלון. בסוף 2017 ביצעה פתאל עסקה משמעותית בה רכשה את הניהול וההשכרה של 36 בתי מלון של רשת Jurys Inn בבריטניה ובאירלנד, תמורת 120 מיליון ליש"ט (כ-570 מיליון שקל). זאת, כחלק מעסקה שבמסגרתה רכשו רשת בתי המלון השבדית פנדוקס (Pandox) ואחרים מידי קרן הפרייבט אקוויטי לון סטאר (Lone Star) את רשת בתי המלון שאותה תנהל פתאל.

לפני כשבוע פרסמה פתאל החזקות דוחות כספיים ראשונים כחברה ציבורית, לאחר הנפקתה בבורסה בת"א בחודש פברואר השנה. במסגרת ההנפקה גייסה החברה כחצי מיליארד שקל לפי שווי של כ-4.5 מיליארד שקל "אחרי הכסף".

מאז ההנפקה עלתה מניית פתאל ב-20% ושוויה שבורסה הגיע לכ-5.3 מיליארד שקל, כך שהיא צפויה ככל הנראה להיכנס למדד ת"א 35 בעדכון המדדים הקרוב בתחילת חודש מאי (כיום החברה נמצאת במקום ה-25 במדד מבחינת שווי שוק). יש לציין כי שווי פתאל החזקות יותר מכפול מאשר שווי השוק של חברת המלונות הוותיקה ישרוטלוכמעט כפול משווי מלונות דן (דוד פתאל החל את הקריירה שלו בתחום המלונאות בתפקידי ניהול בשתי החברות הללו).

הכנסות רשת המלונות, בה מחזיק דוד פתאל 63.5% מהמניות עלו בשנה שחלפה ב-40% והתקרבו ל-2.6 מיליארד שקל, כשבשורה התחתונה הציגה החברה גידול של 44% ברווח הנקי, שהצטבר ל-194 מיליון שקל. במסגרת הדוחות דיווחה פתאל כי בכוונתה לרכוש בחודשיים הקרובים שני מלונות בארץ, בחיפה ובבאר שבע, מידי חברות פרטיות הנמצאות בשליטת איש העסקים יצחק תשובה - תמורת כ-230 מיליון שקל.