בג"ץ: הדיון על שיוכה המוניציפלי של אונ' בר-אילן לא יידחה

בג"ץ דחה את העתירה שהגישה עיריית רמת-גן, במסגרתה דרשה להקפיא את עבודתה של ועדת הגבולות בעניין שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן לאחרי הבחירות • המשמעות היא שוועדת הגבולות תמשיך בעבודתה כרגיל

בג"ץ דחה את העתירה שהגישה עיריית רמת-גן, במסגרתה דרשה להקפיא את עבודתה של ועדת הגבולות בעניין שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן לאחרי הבחירות. המשמעות היא שוועדת הגבולות תמשיך בעבודתה כרגיל עד לגיבוש המלצות שיוגשו לשר הפנים.

כזכור, בעקבות פניית עיריית גבעת שמואל, הקים משרד הפנים ועדה לחקירת גבולות בראשות מנכ"ל משרד הפנים לשעבר גבי מימון, אשר תבחן האם להעביר את שיוכה המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן מתחומה של העיר רמת-גן אל תחומה של העיר גבעת שמואל, בשל סמיכותה הגיאוגרפית לגבעת שמואל.

לפני חודש, הגישה עיריית רמת-גן עתירה לבג"ץ שבה העלתה טענות נגד ועדת הגבולות ודרכי עבודתה, ואף דרשה השהיית עבודתה עד לאחר הבחירות המוניציפליות הקרובות.

בג"ץ דחה את העתירה על הסף בטענה כי מדובר בעתירה מוקדמת, וזאת מאחר שועדת הגבולות טרם קיבלה החלטה סופית בנוגע למהות העניין. "הוועדה צפויה לקבל את עמדת כלל הגורמים הנוגעים בדבר, ובהן עמדת העותרת עצמה, ולגבש את המלצותיה - המלצות אשר אין בהן כשלעצמן כדי לשנות את מעמדה המוניציפלי של אוניברסיטת בר-אילן", צוין בהחלטה. "רק לאחר שהוועדה תגבש את המלצותיה ותביאן בפני שר הפנים, יפעיל השר את שיקול-דעתו, יבחן אם יש מקום לאמצן ויקבל החלטה. אז תהייה פתוחה דרכה של העותרת להשיג על החלטת השר, ככל שהדבר יידרש".