למרות הזינוק בהכנסות: אלגומייזר הפסידה 25 מיליון ש' ב-2017

החברה מציגה הערת "עסק חי", בצל הדיווחים על הטמעת טכנולוגיית בלוקצ'יין ורישום למסחר בארה"ב • ההכנסות זינקו כתוצאה מרכישת לינקיורי, אך עלויות הרכישה תרמו להפסד

נועם בנד / צילום: דני בראדון
נועם בנד / צילום: דני בראדון

רכישתה של חברת לינקיורי בקיץ האחרון סדרה לחברת האינטרנט הבורסאית אלגומייזר  זינוק של אלפי אחוזים בהכנסות שלה ב-2017. עם זאת, להוציא את שורת ההכנסות, הפרמטרים האחרים בדוחות הכספיים של החברה, שפורסמו בשבוע שעבר, משקפים תמונה עגומה למדי.

אלגומייזר פעילה בשוק הפרסום באינטרנט, והיא אף הודיעה לאחרונה כי היא בוחנת הנפקה ראשונית של מטבע דיגיטלי (ICO), במטרה להטמיע את טכנולוגיית הבלוקצ'יין במוצר הדגל שלה, המבצע תהליכים כמו יצירת קמפיינים שיווקיים באינטרנט. הדיווח על כך פורסם בתחילת השנה, והוביל לזינוק במניה, על רקע הנהירה של המשקיעים אחר תחום הפעילות האופנתי. אולם מאז חזר שווי החברה לזה של טרום הדיווח - כ-84 מיליון שקל.

בסוף 2017, שהסתיימה בהפסד של כ-25 מיליון שקל, היו לאלגומייזר בקופה רק כ-1.2 מיליון שקל במזומנים ובשווי מזומנים, אחרי שהציגה בשנה האחרונה תזרים מזומנים שלילי של 16.2 מיליון שקל מפעילות שוטפת. לדוחות החברה מצורפת גם הפעם, כמו במחצית הקודמת של 2017, הערת "עסק חי".

ההכנסות: ממאות אלפים לעשרות מיליונים

הכנסות החברה ב-2017 הסתכמו ב-58.7 מיליון שקל, לעומת 754 אלף שקל בלבד ב-2016. העלייה המטאורית בהכנסות נובעת כאמור מרכישת לינקיורי (Linkury) מהרצליה, בעסקה של 11.8 מיליון דולר. החברה הנרכשת מספקת פתרונות מוניטיזציה באמצעות תוכנה בפלטפורמות מחשבים, אינטרנט ומובייל.

הכנסות לינקיורי בשנה כולה היו כ-105 מיליון שקל, עלייה מ-72 מיליון שקל ב-2016, אך תרומתה להכנסות אלגומייזר החלה רק לאחר הרכישה בחודש יולי. מהנתונים בדוח עולה, כי תרומת לינקיורי להכנסות אלגומייזר הייתה כ-57.9 מיליון שקל, והכנסות אלגומייזר ללא לינקיורי הסתכמו בשנה החולפת ב-721 אלף שקל בלבד, ירידה של 4.4% בהשוואה ל-2016.

לצד הגידול בהכנסות, נמשכה מגמת העלייה בהפסד התפעולי, שגדל ב-2017 ב-29.2% ל-19.9 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה אלגומייזר הפסד נקי של 25.5 מיליון שקל, עלייה של 64.3% לעומת 2016. זאת, אף על פי שלינקיורי עצמה רווחית, כפי שמציינת אלגומייזר בדוחות.

גיוס הון והלוואה לצורך הרכישה

העלייה בהפסדים מוסברת בהוצאות גדולות שנוגעות גם לרכישת החברה: כך למשל, אלגומייזר הכירה בהוצאה של קרוב ל-3.6 מיליון שקל בגין "עמלת תיווך" בעסקת לינקיורי, ובשילוב הוצאות על שירותים מקצועיים, עמלות גיוס והוצאות אחרות, הסתכמו ההוצאות הקשורות לרכישה ב-4.5 מיליון שקל כמעט. הרכישה לוותה בגיוס הון, שהובל בידי קבוצת שרם-זילברמן, שהשקיעה 7 מיליון שקל בחברה, ובהלוואה שלקחה אלגומייזר לצורך מימון הרכישה.

ההלוואה, בסך 32 מיליון שקל, נושאת ריבית שנתית של 8%, שמשולמת אחת לחציון, בעוד שהקרן תשולם החל מסוף 2018 מדי חציון, ומועד הפירעון הסופי של ההלוואה הוא יוני 2022. במסגרת הסכם ההלוואה נקבע שאלגומייזר לא תגייס חוב נוסף עד לפירעון ההלוואה.

לדברי נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר, "אנו גאים בהכנסות המרשימות שעליהן דיווחנו, ומעודדים אף יותר מהמשך מגמת הצמיחה. הצמיחה העקבית בהכנסות שמציגה לינקיורי מעידה כי רכישתה ומיזוגה לתוך קבוצת אלגומייזר תרמה רבות לפעילות הקבוצה. אנו רואים בלינקיורי מדדים המעידים על המשך מגמת הצמיחה, שימשיכו להניב לאלגומייזר הכנסות גם בעתיד - אשר יצליחו להעביר את הקבוצה כולה לרווחיות".

אלגומייזר הודיעה לאחרונה גם על כוונתה להירשם למסחר בארה"ב באמצעות ADR, איגרת הנסחרת בבורסה אמריקאית ועוקבת אחר מניה זרה, והמסחר בה יתבצע מעבר לדלפק. "החברה מתכננת לבצע ICO בחשיפה גלובלית משמעותית, בשווקים בינלאומיים", נכתב בהודעת אלגומייזר. "כניסה לשוק ההון האמריקאי באמצעות רישום המניות בארה"ב, עשויה לסייע בהצלחת ה-ICO בשווקים הגלובליים".