חשיפה: אלה חברי הוועדה שבחרה במדליקי המשואות

עד היום, הליך בחירת משיאי המשואות בטקס שייערך בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב התנהל מאחורי מסך של חשאיות, בין היתר לאור העובדה שלא פורסמו שמות חברי הוועדה שבחרה את הרשימה החשובה של משיאי המשואות • כעת שמות חברי הוועדה נחשפים

חגיגות יום העצמאות לישראל / צילום: רויטרס
חגיגות יום העצמאות לישראל / צילום: רויטרס

עד היום, הליך בחירת משיאי המשואות בטקס שייערך בהר הרצל ביום העצמאות הקרוב התנהל מאחורי מסך של חשאיות, בין היתר לאור העובדה שלא פורסמו שמות חברי הוועדה שבחרה את הרשימה החשובה של משיאי המשואות.

היום אנחנו מפרסמים כי הרכב הוועדה הציבורית כלל את יו"ר הוועדה, מושיק אביב; ואת חברי הוועדה: בלה אברהמס, גידי מרק, מר מוניר מאדי, מר אלי בן-שם, מירי יכין (נציגת הכנסת), נרדית מזרחי (נציגת ראש הממשלה), חן קדם-מקטובי (נציגת יושבת-ראש ועד השרים לענייני סמלים וטקסים). 

היועצת משפטית של הוועדה היא עו"ד פאדיה דראוושה.

נזכיר כי הבחירה במשיאי המשואות השנה עוררה סערה הציבורית בעיקר סביב הזמנת נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הרננדס, להשיא משואה בטקס בהר הרצל. לפי ההערכה של רבים, זימונו החריג של נשיא של מדינה זרה לטקס הרשמי הכל-כך ישראלי שנועל את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ופותח את חגיגות יום העצמאות, נועד לאפשר את השתתפותו בטקס של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

מנגד, שרת התרבות, מירי רגב, טוענת כי ההחלטה לזמן את הרננדס להשיא משואה היא החלטה עניינית, וכי מדובר בידיד של ישראל. "אנו שמחים שהרננדס, שמאז כניסתו לתפקיד פעל כדי לקדם את יחסי הידידות בין המדינות, נאות מתוך כבוד למדינת ישראל להתלוות לנציגת מש"ב בטקס הדלקת המשואות. אני גאה שהמרכז לסיוע ושיתוף-פעולה בינלאומי במשרד החוץ נבחר להדליק השנה משואה. מש"ב מביא איתו לכל מקום על הגלובוס, הן בעתות מצוקה והן בשגרה את היכולות, הערכים, החוכמה והידע שקיימים בישראל כדי להפוך את העולם למקום טוב יותר".

גם הבחירה בשחקן זאב רווח זוכה לביקורת לאור טענות כי הוא ביצע בעבר הטרדות מיניות לכאורה.

ברקע ההתנצחות בין השרה רגב ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שאיים להחרים את הטקס כפי שפורסם לראשונה ב-ynet, הסתמן בסוף השבוע כי נתניהו צפוי להגיע לאירוע, אך לא ברור עדיין אם ינאם במהלכו.