דחייה במועד סגירת מכרז הפרסום של דואר ישראל

הדחייה מתרחשת יום לפני תאריך המועד המקורי, שהיה אמור להיות מחר • תקציב הפרסום של דואר ישראל, העומד על כ-9 מיליון שקל בשנה, מטופל ב-10 השנים האחרונות ע"י גליקמן-שמיר-סמסונוב

מתוך הקמפיין לדואר / איור: סטודיו ניר וגלי
מתוך הקמפיין לדואר / איור: סטודיו ניר וגלי

דואר ישראל דוחה בשבוע את מועד הגשת ההצעות של משרדי הפרסום המעוניינים להתמודד על תקציב הפרסום שלה - כך נודע ל"גלובס". הדחייה מתרחשת יום לפני תאריך המועד המקורי, שהיה אמור להיות מחר (ג').

במהלך הזמן הזה אמור הדואר לענות על כמות לא מבוטלת של שאלות ובקשות להבהרה מצד משרדי פרסום שבוחנים את האפשרות להשתתף. המכרז פורסם זמן קצר לפני החג - מה שלא הותיר למשרדים זמן רב להיערך לו או לקבל הבהרות ללא מעט שאלות שצצו ועלו מתוך תנאי הסף.

תקציב הפרסום של דואר ישראל, העומד על כ-9 מיליון שקל בשנה, מטופל ב-10 השנים האחרונות על-ידי משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. על-פי ההערכות, בדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.

על פניו נראה מתנאי הסף כי רוב משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים יכולים להתמודד על התקציב, שכן היקף תקציבי הפרסום בו טיפל משרד הרוצה להתמודד צריך לעמוד על לפחות 50 מיליון שקל. אבל המכרז קובע כי כל שירותי הפרסום, לרבות דיגיטל ומדיה, יינתנו תחת קורת-גג אחת של המציע, דרך המשרד עצמו. זה לכאורה משאיר מחוץ לתמונה את רוב המשרדים הגדולים, כמו מקאן, באומן, גיתם ואדלר, שפועלים במבנה של קבוצה ולא של משרד אחד המספק את כל השירותים.

בנוסף, המשרדים נדרשים להיות בעלי ניסיון קודם בטיפול בתקציב פרסום של שני לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל, העסקה של 25 עובדים קבועים וניסיון במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, של שירותי פרסום לתאגיד פיננסי אחד לפחות במשך תקופה של שנתיים לפחות.