מחפשת עתיד באינשורטק: מנורה חוברת לאקסלרטור של IBM

שתי החברות יבחרו יחד סטארט-אפים ישראלים, שנמצאים בשלב שלאחר גיוס הון ראשוני, לאסקלרטור IBM Alpha Zone • החברות הנבחרות יקבלו ייעוץ בתחום הביטוח וגישה לביג דאטה של מנורה מבטחים, לליווי טכנולוגי ועסקי מ-IBM וגישה לשירותי ענן מבוססי בינה מלאכותית

קבוצת הביטוח מנורה מבטחים מחפשת לעצמה דריסת רגל בשוק האינשורטק - עולם הפינטק שמתמקד בתחומי הביטוח, ולשם כך היא חוברת לאקסלרטור IBM Alpha Zone. ל"גלובס" נודע כי מנורה מבטחים, שבשליטת ערן גריפל, תהפוך לשותפה באקסלרטור של IBM, במסגרתו החברות יבחרו יחד סטארט-אפים ישראלים בשלבים מתקדמים בתחום האינשורטק. החברות הנבחרות יקבלו ייעוץ בתחום הביטוח וגישה לביג דאטה של מנורה מבטחים, לליווי טכנולוגי ועסקי מ-IBM, כמו גם לגישה לשירותי ענן מבוססי בינה מלאכותית - "זאת בשווי כולל של מאות אלפי דולרים בשנה", כדברי גורם מעורה.

במסגרת מאיץ הסטארט-אפים המשותף, שתי החברות מזמינות סטארט-אפים ישראלים, הנמצאים בשלב שלאחר גיוס הון ראשוני, להתמודד על כניסה לתוכנית, כבר מהמחזור הבא של IBM Alpha Zone. במסגרת התוכנית, הנמשכת כ-20 שבועות, יתארחו הסטארט-אפים הנבחרים לאורך כל תקופת ההכשרה במטה IBM בקריית אריה, יקבלו ליווי טכנולוגי ועסקי אישי וסיוע בהגשת תוכניות לרשות החדשנות. כמו כן הם יקבלו שירותי ייעוץ מקצועיים בתחום הביטוח מאנשי מנורה מבטחים - אחת מקבוצות הביטוח והפנסיה הגדולות במשק, וגישה לביג דאטה של החברה לצרכי פיתוח מוצריהן. הסטארט-אפים החברים באקסלרטור יקבלו את שירותים אלה ללא תשלום, הקצאת מניות או מתן שותפות בחברות הצומחות.

מי שמוביל את המהלך מצד מנורה מבטחים הוא משה מורגנשטרן, משנה למנכ"ל מנורה מבטחים ביטוח ומנהל אגף מערכות ומידע וטכנולוגיה, כשמצד IBM מדובר בגיל מי-טל, מנהל קבוצת סטארט-אפים ומפתחים ב-IBM ישראל. באקסלרטור שותפים נוספים כגון אלרון, זרוע ההשקעות הטכנולוגיות של קבוצת אי. די. בי, פירמת רוה"ח ארנסט אנד יאנג, בנק הפועלים באמצעות פועלים הייטק, כשגם רשות החדשנות שותפה לאקסלרטור ומסייעת בפעילותו. IBM Alpha Zone הוא האקסלרטור העולמי של IBM והוא יפתח בקרוב את המחזור השביעי שלו.

המהלך של מנורה נעשה כחלק ממודעות גוברת בענף המסורתי הזה לחשיבות ההולכת וגדלה של הדיגיטציה והשימוש בטכנולוגיה לתמחור וניהול טובים בהרבה מבעבר. גם ברשות שוק ההון הישראלית, המפקחת על ענף הביטוח המקומי, שבראשות דורית סלינגר, סימנו את ההיבט הטכנולוגי כמטרה חשובה לענף הביטוח המקומי. במסגרת זו פרסמה סלינגר את העתיד הדיגיטלי שהיא צופה לשוק הביטוח והחיסכון לטווח ארוך בישראל וציינה כי "ענף הביטוח בעידן האבן" בחזית הדיגיטלית, וזאת בגלל "שמרנות החברות; הגיבנת הגדולה של מערכות המידע והתפעול המיושנות שבידן; ובגלל שהלקוח של החברות הוא סוכן הביטוח". או אז היא גם פרשנה כי "העולם משתנה" וכבר "רואים התפתחויות חדשות שיאתגרו את החברות הקיימות".

מנורה מבטחים אינה הראשונה מענף הביטוח המקומי ששמה דגש על תחום האינשורטק. במחצית השנייה אשתקד, למשל, AIG ישראל, יחד עם החברה-האם שלה - שנמנית עם קבוצות הביטוח הבינלאומיות הגדולות ביותר בעולם - סימנה בפומבי את האינשורטק הישראלי כשנכנסה להשקעה בתחומים אלה, כשבכירים מטעמה נפגשו עם שורת סטארט-אפים. עוד קודם לכן גם ענקית ביטוח בינלאומית אחרת גילתה עניין מיוחד באינשורטק הישראלי - AXA הבריטית שבחנה אשתקד סטארט-אפים ישראלים בתחום זה יחד עם קרן ההון סיכון JVP.