קבוצת מאיר ובר הפצה משקיעות 2 מיליון ד' במיזם לשליחויות

הסטארט-אפ GetPackage, שמבוסס על עיקרון הכלכלה השיתופית, מאפשר לכל נהג להירשם כשליח • כיום רשומים בו כ-2,500 שליחים

קבוצת מאיר, יבואנית וולוו והונדה, וחברת בר שיווק והפצה משקיעות 2 מיליון דולר בסטארט-אפ GetPackage הפועל על עיקרון הכלכלה השיתופית בשירות שליחויות ארצי. עד כה גייס הסטארט-אפ 16 מיליון שקל. בתמורה להשקעה יקבלו קבוצת מאיר וקבוצת בר נתח של 13% מהחברה כל אחת. שאר הבעלות נמצאת בידי היזם ניר בנגל ומשקיעים פרטיים אחרים.

גט פקאג' החלה לפעול ביוני 2017 וכיום היא מונה 25 עובדים. החברה מציעה הזמנת שליחויות מיידיות בכל כלי תחבורה, כאשר לדברי בנגל המענה הוא בטווח של רבע שעה מרגע ההזמנה. החברה מבצעת בקרה על כל שליח והמסלול שהוא מבצע.

הפלטפורמה, הפועלת על רעיון הכלכלה השיתופית, מאפשרת לכל נהג להירשם כשליח. היא הוקמה מתוך הנחה שענף השליחויות עובר שינוי בשל הקניות המקוונות הגואות והצורך במענה מיידי, ובשלב זה רשומים בה כ-2,500 שליחים המבצעים אלפי שליחויות בחודש. סוגיית האמינות של השליחים שבמאגר, מסביר בנגל, נבדקת לכל שליח שנרשם, כשאת התמורה, 75% ממחיר המשלוח, מקבלים השליחים דרך כרטיס האשראי שלהם. המחיר נקבע בהתאם לגודל החבילה ומרחק הנסיעה.

"בתחום המשלוחים רב ההיצע על הביקוש וזו מגמה שתלך ותחמיר", מסביר בנגל. "עבודת השליח אינה מתגמלת, היא מסוכנת ונעשית בתנאי מזג אוויר קשים בתמורה ל-30-32 שקל לשעה. במנגנון של תשלום לפי משלוח אפשר להרוויח 70-80 שקל לשעה".

לדברי בנגל, החברה נמצאת בסיומו של הליך הקמת תשתית חוף המזרחי בארה"ב, עם מאגר שבו רשומים 7,000 שליחים. "אנחנו מציעים פתרון שמאפשר לעסקים הקטנים להתחרות באתרים הגדולים". עם לקוחות החברה נמנים גם מסעדות, סופרמרקטים, חברות סלולר, ביטוח ובנקים.

החברה נמצאת בשלב של השלמת פיתוחים טכנולוגיים שיאפשרו לה, אומר בנגל, "לקלוט את כל ענף השילוחים אלינו". השותפים החדשים גויסו במטרה להגיע לחזון הזה. קבוצת בר שיווק והפצה, שנמצאת בשליטת איש העסקים עדו ברגמן, מספקת מאות אלפי מסירות לבתי אב ולעסקים בישראל. מאיר חברה למכוניות ומשאיות בע"מ, שנמצאת בבעלות יעקב שחר וישראל קז, היא יבואנית רכבי ומשאיות וולבו והונדה, זכיינית הרץ בישראל והבעלים של חברת קווים - תחבורה ציבורית. ההשקעה משקפת גם את אמונתן בעתיד הכלכלה השיתופית, שצוברת תאוצה.