המייסד-שותף באפל סטיב ווזניאק מחק את חשבון הפייסבוק

באימייל ששלח ווזניאק ל-USA Today, הוא הסביר כי "כל הרווחים של פייסבוק מבוססים על המידע של המשתמש, אבל המשתמשים לא מקבלים דבר מהרווחים האלה בחזרה"

סטיב ווזניאק / צילום: רויטרס
סטיב ווזניאק / צילום: רויטרס

סטיב ווזניאק, המייסד-השותף של אפל, סגר את חשבון הפייסבוק שלו. באימייל ששלח ל-USA Today הוא הסביר כי "כל הרווחים של פייסבוק מבוססים על המידע של המשתמש, אבל המשתמשים לא מקבלים דבר מהרווחים האלה בחזרה". ווזניאק טען שהוא מעדיף לשלם לפייסבוק, ואמר כי "אפל מרוויחה כסף ממוצרים טובים, ולא מהמשתמשים שלה".

לאחרונה מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג ומנכ"ל אפל טים קוק תקפו זה את זה בתקשורת. קוק אמר כי "יכולנו לעשות טונות של כסף אם היינו עושים מוניטיזציה של הלקוחות שלנו, אם הלקוחות שלנו היו המוצר, החלטנו שלא לעשות כן. פרטיות עבורנו היא זכות אזרח וחירות אזרחית", ואילו צוקרברג אמר בתגובה לדברים כי "הטיעון לפיו אם אתה לא משלם אז לא אכפת לנו ממך, הוא שטחי באופן קיצוני, אם אנחנו רוצים לבנות שירות שעוזר לחבר בין אנשים מרחבי העולם, יש הרבה אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לשלם בעבורו".

בעקבות הסערה שעוררה דליפת פרטיהם של 87 מיליון משתמשי פייסבוק לחברת קיימברידג' אנליטיקה, צוקרברג יעיד מחר בשימוע משותף של וועדות מערכת המשפט והמסחר של הסנאט וביום רביעי בפני וועדת האנרגיה והמסחר של בית הנבחרים. הוא יידרש לענות על שאלות הקונגרס בנוגע לצעדים שבכוונתו לעשות כדי להבטיח שפרטי המשתמשים לא ינוצלו לרעה שוב.