צוקרברג נפגש עם מחוקקים אמריקאים לקראת העדות בקונגרס

מנכ"ל פייסבוק יקיים היום מפגש עם מחוקקים אמריקאים, חלקם חברים בוועדות שבפניהן יופיע מחר

מארק צוקרברג / צלם: רויטרס
מארק צוקרברג / צלם: רויטרס

מארק צוקרברג יקיים היום (ב') מפגשים עם כמה מחוקקים אמריקאים, יום לפני שהוא אמור להופיע בשימועים בקונגרס על השימוש שעשתה חברת הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה בנתוני לקוחות של פייסבוק, כך מסרו שני עוזרים בקונגרס אתמול.

הפגישות המתוכננות על גבעת הקפיטול צפויות להימשך עד שעות אחר הצהריים (לילה לפי שעון ישראל) ולכלול כמה מחוקקים מהוועדות שבפניהן יעיד צוקרברג, מסרו העוזרים, שביקשו לשמור על עילום שמם מאחר שקיום הפגישות לא פורסם.

פייסבוק ספגה בשבועות האחרונים ביקורת קשה על כך שמידע אישי על עד 87 מיליון משתמשים שלה, רובם מארה"ב, הועבר בצורה לא ראויה לסוכנות הייעוץ הפוליטי קיימברידג' אנליטיקה. הסוכנות מלונדון, שעם לקוחותיה נמנה קמפיין הבחירות של הנשיא דונלד טראמפ ב-2016, מערערת על אומדן מספר הלקוחות של פייסבוק שפרטיהם נחשפו בפניה.

צוקרברג צפוי להכיר בעדותו בצורך לקבל אחריות ולהכיר במחדל המקורי של אי ידיעה כמה משתמשים נפגעו בפרשה הזו, מסר מקור שקיבל תדרוך בנושא.

בשבוע שעבר אמר צוקרברג בשיחת ועידה עם כתבים שהוא מקבל עליו את האשמה בדליפת הנתונים, שהרגיזה את המשתמשים, המפרסמים והמחוקקים. הוא אמר גם שהוא עדיין האדם הנכון להוביל את החברה שהוא הקים.

ביום ו' האחרון, פייסבוק תמכה בהצעת חקיקה שתחייב אתרי מדיה חברתית לחשוף את זהות קונים של מודעות פוליטיות מקוונות, ותקבע תהליך אימות חדש לאנשים שקונים "פרסומת של אישיוז". האמצעים הללו מיועדים להרתיע את ההתערבות בבחירות ואת מלחמת המידע המקוונת שרוסיה נאשמת בה, אמר צוקרברג. מוסקבה מכחישה את ההאשמות שהיא התערבה בבחירת לנשיאות בארה"ב.

צוקרברג מסר לכתבים שפייסבוק הייתה צריכה לעשות יותר כדי לפקח ולבצע ביקורת על מפתחים של יישומי צד שלישי כמו אלו שנשכרו על ידי קיימברידג' אנליטיקה ב-2014.