האחים נוימן מקדמים גיוס של כ-150 מיליון שקל לפעילות נדל"ן

פעילות ייזום הנדל"ן של האחים צחי וחן נוימן בדרך לבורסה, ולקראת ההנפקה הם מגבשים בימים אלה טיוטת תשקיף ראשונית

צחי (מימין) וחן נוימן. נכסים בפיתוח / צילום: ענבל מרמרי
צחי (מימין) וחן נוימן. נכסים בפיתוח / צילום: ענבל מרמרי

פעילות ייזום הנדל"ן של האחים צחי וחן נוימן בדרך לבורסה ולקראת ההנפקה הם מגבשים בימים אלה טיוטת תשקיף ראשונית - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע, השניים מעוניינים לגייס 100-150 מיליון שקל לטובת הפעילות, ככל הנראה באמצעות הנפקת מניות והנפקת אג"ח. דרך הגיוס טרם נקבעה סופית ועשויה לכלול בסופו של דבר רק את אחד מאפיקי הגיוס. דיסקונט חיתום נבחר כחתם המוביל של ההנפקה.

לפני כחצי שנה עלו האחים נוימן לכותרות בעקבות עסקת רכישת קרקע בהיקף של כחצי מיליארד שקל מקיבוץ רמת רחל, אשר כללה גם רכישת זכויות בקרקע בשכונת ארנונה הירושלמית הצמודה לקיבוץ, שם מתכננים האחים להקים פרויקט שאפתני המשלב מלונאות, מסחר ומגורים. ככל הידוע, חלק מתמורת הגיוס מתוכננת לשמש למימון רכישת הקרקע.

פעילות הנדל"ן של האחים נוימן כוללת בעיקר נכסים לפיתוח, ובהם קרקעות סמוך לעיר הבה"דים שבדרום הארץ, עליהן מתוכננת הקמת יישוב קהילתי.

ממוסכים לניסיון לרכוש חברות ענק

עלייתה העסקית של משפחת נוימן החלה בראשית שנות ה-80, אז החזיק יוסי נוימן, אביהם של צחי וחן (בני 39 ו-33 בהתאמה) במוסך קטן בגדרה, אותו הפך במרוצת השנים למוסך המרכזי של מיצובישי ומרצדס באזור הדרום. את ההכנסות מהמוסך השקיע האב ברכישת מוסכים נוספים, ובמגרשים שלימים הופשרו לשימוש תעשייתי. כיום מונה קבוצת אלון גרופ של משפחת נוימן רשת של כ-20 מוסכים לאוטובוסים, משאיות ורכבי עבודה נוספים בפריסה ארצית. בהמשך נכנסה הקבוצה גם לתחום יבוא הרכב וביצעה השקעות בהיי-טק.

פעילות המשפחה נמצאה שנים רבות "מתחת לרדאר", אולם כבר כמה שנים שהנוימנים תופסים לא מעט כותרות, בעיקר בשל ניסיונם להשתלב ברכישת חברות ציבוריות גדולות, למרות שבינתיים אף אחד ממהלכים אלה לא צלח.

בחודשים האחרונים התעניינו צמד האחים ברכישת השליטה ביורוקום, המחזיקה בקבוצת התקשורת הגדולה בישראל, בזק, וזאת לאחר שלפני כשלוש שנים הצטרפו לנוחי דנקנר בהתמודדות על רכישת השליטה המחודשת בקבוצת אי.די.בי. בין לבין התעניינו גם ברכישת חברת הדלק סונול מידי קבוצת עזריאלי, שנמכרה בסופו של דבר לקבוצת משקיעים בראשות דודי ויסמן.

הנפקתה של פעילות הנדל"ן של האחים נוימן, אם תצא לפועל, תמשיך את גל הגיוסים המתחדש בבורסה בת"א, שכולל הנפקות ראשוניות של מניות (IPO) וגם גיוסי אג"ח בהיקפים נרחבים. באפיק המנייתי, אחרי 17 חברות חדשות שהצטרפו למסחר באמצעות IPO ב-2017, את השנה הנוכחית פתחה הנפקת הענק שביצעה רשת בתי המלון פתאל של דוד פתאל, שגייסה בפברואר יותר מחצי מיליארד שקל.

אל פתאל הצטרפו בחודש שעבר חברת המרכזים המסחריים צים סנטרס של רני צים וחברת האופנה המקוונת עדיקה, שגייסו בהנפקות ראשוניות כמה עשרות מיליוני שקלים כל אחת, וכן חברת האנרגיה והתשתיות ג'י.פי גלובל פאוור, של ניסן כספי ואהוד בן ש"ך, שדיווחה בסוף חודש מארס על השלמת גיוס של כ-30 מיליון שקל.

באפיק גיוסי החוב, נתוני הרבעון הראשון של 2018 הצביעו על גיוסי אג"ח קונצרניים בהיקף של יותר מ-23 מיליארד שקל, דומה להיקפי הפעילות ברבעון הראשון של 2017 - שנה שהתאפיינה בפעילות אינטנסיבית.