מצעד 5 הרגעים הבולטים מעדות מארק צוקרברג בסנאט

האם פייסבוק מאזינה לכם? • האם היא מונופול? • ובאיזה מלון צוקרברג ישן הלילה? • צפו בחמשת הרגעים הבולטים מהעדות בסנאט אמש

מארק צוקרברג / צילום: Leah Millis, רויטרס
מארק צוקרברג / צילום: Leah Millis, רויטרס

מנכ"ל ומייסד פייסבוק, מארק צוקרברג, התייצב אתמול (ג') לשימוע משותף בפני ועדות מערכת המשפט והמסחר של הסנאט. השימוע נערך בעקבות שערוריית קיימברידג' אנליטיקה בה דלפו פרטים אישיים על 87 מיליון משתמשים, וביניהם ככל הנראה גם 47 אלף ישראליים, לחברת ייעוץ פוליטי שסייעה לטראמפ בבחירות לנשיאות. לאחר הצהרות פתיחה, צוקרברג ענה במשך שעות ארוכות על שאלות הסנאטורים. אלה הרגעים הגדולים ביותר מהשימוע. לדיווח המלא לחצו כאן.

1. הסנטור לינדזי גראהם שואל את צוקרברג האם פייסבוק היא מונופול. גראהם ניסה לדחוק את צוקרברג לפינה כששאל אותו שוב ושוב מי המתחרים שלו, מי מספק שירות דומה לפייסבוק, במה הציבור יכול להשתמש כתחליף אם הוא לא מרוצה מהמוצר עד שלבסוף שאל "אתה לא חושב שאתם מונופול?", "זה בהחלט לא מרגיש ככה" ענה צוקרברג ועורר צחוק בקהל.

2. הסנטור דיק דורבין הצליח להביך את צוקרברג כששאל אותו אם יהיה מוכן לספר בפני הקונגרס באיזה מלון הוא ישן אתמול, ולאילו אנשים שלח הודעות לאחרונה, כמשל לאיסוף המידע של פייסבוק - שאלות עליהן צוקרברג השיב בשלילה.

3. צוקרברג מתחייב שפייסבוק לא מפרסמת מודעות בפייסבוק בהתאם להודעות שנשלחו בוואטסאפ. הסנטור בריאן שץ, שכנראה לא מכיר כל כך טוב את שירות ההודעות, שאל: "אם אני שולח אימיילים בווטסאפ בנוגע לסרט בלאק פנת'ר, האם אני אראה פרסומת אליו בפייסבוק?". צוקרברג המבולבל השיב בשלילה.

4. פייסבוק גם לא מאזינה למשתמשים באמצעות המיקרופונים במכשירים שלהם כדי להתאים להם מודעות, התחייב צוקרברג. ההצהרה באה בעקבות שאלתו של הסנטור גארי פיטרס, וצוקרברג אף כינה את האמונה שפייסבוק משתמשת בפרקטיקה כזו "תאוריית קונספירציה".

5. "אתה אמור לענות כן" אמר הסנטור דן סאליבן חצי משועשע חצי חסר סבלנות לצוקרברג, וגרם ליושבים באולם לצחוק. ההערה הגיעה לאחר שסאליבן התפעל מהסיפור של פייסבוק ואמר "חתיכת סיפור, חברה שמוקמת בחדר המעונות, זה יכול לקרות רק באמריקה נכון?" וצוקרברג החל לספק תשובות רציניות ודיפלומטיות במקום לענות בחיוב.