די להטרדות? גוגל משיקה אפליקציה שתחסום שיחות ספאם

האפלקציה החדשה תדע לסנן שיחות ספאם ולהעבירן ישירות לתא הקולי, והטלפון לא יצלצל כלל • השירות החדש צפוי לצאת בעוד כחודשיים ויהיה זמין במכשירי פיקסל ונקסוס

שיחות ספאם/ צילום: שאטרסטוק
שיחות ספאם/ צילום: שאטרסטוק

נמאס לכם לקבל שיחות מקבר רחל? חברת הסלולר שעזבתם לפני שנתיים עדיין מתקשרת להציע לכם מבצעים? ואולי אתם בני 35 ועדיין מקבלים באופן קבוע שיחות על הטבות למשתחררים מצה"ל? יכול להיות שבקרוב יהיה פתרון לכל הבעיות האלה: מספר מכשירים סלולריים של גוגל יצוידו בקרוב בתכונות נגד שיחות ספאם באמצעות עדכון לאפליקציית Dialer. כרגע התכונות נמצאות בגרסת בטא ודורשות הרשמה, אבל הגרסה הרשמית תצא ככל הנראה בעוד כמה חודשים.

עד היום שיחות ספאם כבר סומנו בטלפונים של גוגל ברקע אדום, והמילים "שיחה החשודה כספאם" הופיעו על הצג בזמן שהטלפון צלצל. אבל העדכון החדש יביא לכך שהשיחות יגיעו ישירות לתא הקולי, והטלפון לא יצלצל כלל. הוא אפילו לא יראה על מסך הנעילה שיחה שלא נענתה או התראה על כך שהתקבלה הודעה קולית חדשה.

ייתכן כמובן שמשווקים ימצאו דרכים להשתכלל ולעקוף את המנגנון. למשל, באמצעות התמקדות בהודעות טקסט שיווקיות ולא בשיחות. אבל בינתיים מדובר בפיתוח מבורך, וניתן רק לקוות שחברות נוספות ילכו בעקבות גוגל ויטמיעו אותו במכשירים נוספים. התכונות יהיו זמינות במכשירי פיקסל, פיקסל 2, פיקסל 2 XL, ופיקסל XL וגם במכשירי נקסוס.