כישלון לרמקול החכם של אפל - החנויות חותכות הזמנות

הרמקול החכם של ענקית הטכנולוגיה הסתמן תחילה כמבטיח אולם מהווה רק 10% מסך המכירות בסקטור • הלקוחות מתלוננים על מכשיר מוגבל ביכולות, מחיר גבוה וסימנים שהוא משאיר על משטחי עץ

הומפוד, הרמקול החכם של אפל לא מגיע לתחזיות המכירות שצפתה לו החברה, וכתוצאה מכך המלאי נערם בחנויות והחברה חותכת את כמויות ההזמנות מיצרנים, לפי דיווח בבלומברג. ההומפוד הושק לפני מספר חודשים וסימן את כניסתה המאוחרת של אפל  לשוק הרמקולים החכמים, הרבה אחרי חברות כמו אמזון וגוגל. בנוסף, מחירו נחשב גבוה יחסית למכשירים אחרים - 349 דולר. ככל הנראה בשל הגורמים האלה, ובשל השקתו לאחר עונת החגים ותלותו הרבה באייפון כדי לפעול, מכירותיו מאכזבות.

לפי האנליסט שנון קרוס, לקוחות ציפו שההומפוד יוכל לעשות דברים רבים שמכשירי רמקולים חכמים מתחרים יכולים לעשות, כמו לענות על שאלות ולהזמין פיצה. אך הוא מוגבל להשמעת שירים מאפל מיוזיק, שליטה במספר מוגבל של מכשירים ביתיים ושליחת הודעות דרך האייפון. בנוסף, לקוחות התאכזבו מכך שהרמקול לא יכול להתחבר לרמקולים נוספים כדי לנגן מוזיקה במספר חדרים, או כדי לייצר סאונד של סטריאו באותו חדר - עדכון שאפל התחייבה שישוחרר בהמשך. אכזבה נוספת הייתה מכך שהמכשיר משאיר סימנים על עץ, וכעת אפל מנסה לפתור זאת באמצעות שימוש בחומר אחר.

לפי חברת Slice Intelligence, בהתחלה למכשיר דווקא היה מספר גבוה של הזמנות מוקדמות. כמו כן היו לו מכירות נאות בשבוע האחרון של ינואר - בו המכשיר היווה שליש מיחידות הרמקולים החכמים שנמכרו בארה"ב. בסוף השבוע בו התאפשרה מכירה מוקדמת, ההומפוד גרף 72% מההכנסות בשוק הרמקולים החכמים. אך לאחר מכן הייתה ירידה חדה במכירות שהביאה לכך שבפברואר ומרץ מכירותיו היוו 19% בלבד מההכנסות בשוק הרמקולים החכמים, ובעשרת השבועות הראשונים למכירתו הוא היווה 10% בלבד מכלל יחידות הרמקולים החכמים שנמכרו בארה"ב.