"צעדי מלאנוקס מאז כניסת סטארבורד חיוביים להצלחת החברה"

ברקליס שוב חיובי על מלאנוקס: האנליסט ג'וזף וולף, שהוריד את המלצתו למניה באוקטובר האחרון ל"תשואת חסר", ובנובמבר המליץ עליה בהמלצה נייטרלית, חוזר כעת להמלצת "תשואת יתר": "בדיעבד, ייתכן שהיינו צריכים להישאר בהמלצת 'תשואת יתר' על המניה"

איל וולדמן / צילום: תמר מצפי
איל וולדמן / צילום: תמר מצפי

לפני חצי שנה הוריד בנק ברקליס את המלצתו למניית מלאנוקס  מ"תשואת יתר" ל"תשואת חסר". כחודש וחצי מאוחר יותר, על רקע תחילת המאבק של קרן ההשקעות סטארבורד בחברת הטכנולוגיה, העלו בברקליס את ההמלצה להמלצה נייטרלית, וכעת המהפך הושלם, כשבבנק חוזרים להמלצה חיובית ("תשואת יתר") על מניית מלאנוקס. האנליסט ג'וזף וולף מעלה במקביל את מחיר היעד למניית מלאנוקס מ-72 דולר ל-90 דולר, מחיר יעד שמשקף פרמיה של 16.7% על מחיר המניה בנאסד"ק.

מלאנוקס, שנוסדה ומנוהלת על ידי איל וולדמן, מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית, בטכנולוגיות Ethernet ו-Infiniband. החברה נסחרת בנאסד"ק בשווי 4 מיליארד דולר, שיא של מעל 5 שנים. החברה נמצאת בעיצומו של מאבק פרוקסי של בעלת המניות סטארבורד, שדורשת להחליף את חברי הדירקטוריון בטענה שהחברה מציגה רווחיות תפעולית נמוכה ביחס לחברות מתחרות.

לדברי האנליסט, ההמלצה עולה משום שהיסודות הכלכליים של מלאנוקס מחזקים את השווי. "לקראת פרסום דוחות הרבעון הראשון ב-17 באפריל, נראה שהיסודות תומכים במניה, ושהמעורבות של סטארבורד, שעדיין יש לעקוב אחריה, כבר לא מסבירה את השווי הנוכחי", כותב וולף. הוא מזכיר שהמניה עלתה ב-44% מנובמבר, המועד בו נודע על כניסת סטארבורד להשקעה במלאנוקס, בהשוואה לעלייה של 2% בלבד במדד הנאסד"ק. "בדצמבר, ייחסנו חלק ניכר מהעלייה במניה לסטארבורד ולפוטנציאל שלה להוביל שינויים. כיום, כשתחזיות הקונצנזוס עלו ב-42% מחודש נובמבר, אנחנו מייחסים את ביצועי המניה כמעט במלואם לפעילות העסקית". להערכתו, ההחזקה של סטארבורד מהווה הגנה מפני דאונסייד במניה, "משום שניתן לטעון שכל צעדי ההנהלה מאז נובמבר חיוביים להצלחת החברה בטווח הארוך".

מחיר היעד, 90 דולר, נגזר ממכפיל 20 על הרווח הצפוי ב-2019, לעומת מכפיל 16 קודם לכן. וולף מסביר שהמכפיל הגבוה יותר כעת, דומה למכפילים בחברות ההשוואה, וזאת לאור השיפור במרווחים במלאנוקס. "בדיעבד, ייתכן שהיינו צריכים להישאר בהמלצת 'תשואת יתר' על המניה", מודה וולף, אך מוסיף שכל בחינה שערך ברקליס למניית מלאנוקס התבססה על היסודות העסקיים הכלכליים שלה.

מלאנוקס העלתה לפני כחודשיים את תחזיותיה לרבעון הראשון, שצפוי להסתיים עם הכנסות של 240-250 מיליון דולר, צמיחה של 27.2%-32.5% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ושל 1%-5.2% ביחס לרבעון הקודם. וולף מזהה פוטנציאל צמיחה בעיקר בשוק המתגים, ומצפה להמשך מומנטום במכירות פתרונות ה-Ethernet.