שחקן מעו"ף: לאחר שהערכנו תיקון מעלה חוזרים לשגרה

אין מה להתפתות לירוק - המדד צפוי לשוב ולגלוש מטה בשבוע הקרוב, גם אם באופן מתון למדי

מדדי מניות / צילום: שאטרסטוק
מדדי מניות / צילום: שאטרסטוק

בסקירה האחרונה מהשבוע החולף שינינו טון והערכנו כי למרות הירידה הדרמטית הצפי הוא תיקון מעלה במדדים. יש גבול לאי הקורלציה מול הנעשה בעולם ותל-אביב מתחה הגבול עד הקצה ומעבר לכך, במה שהפך לבומרנג של 70 נקודות ואפשר לנו לסגור האסטרטגיה שהניחה עליה ברווח מדי יום ביומו שלא לומר שעה בשעה.

כפי שידענו לומר כי אין כל הצדקה למהלך הירידה מתחת ל-1,400 שנבע רובו ככולו מהתכסות האופציות השבועיות, כך גם הפעם יכול מתבונן מהצד לשאול עצמו מה השתנה. וול סטריט אמנם רשמה עליה בסיכום שבועי אך לא דרמטית במיוחד ומהלך של 5% ללא הפסקה בתל-אביב הוא החריג שבחריג. התשובה לכך נעוצה בציבור. אלה, וקשה להתווכח עם עובדות, התרגלו למסחר לפיו עם שבירת 1,400 מגיע תיקון אלים מעלה ועם קירבה ל-1,500 מגיעה התנועה ההפוכה. כל הטווח האמצעי, בדגש על 1,430-1,470 לא אומר יותר מדי ואין לסחור אותו אבל אם למעלה משנתיים המעוף לא רושם כל תנועה שהיא אזי זו הדרך היחידה בדיעבד, ונדמה שגם קדימה, כי ניתן לסחור השוק המקומי. המהלך התחיל בסוחרים המשיך בציבור שכמובן ביכה את מימוש ההפסד ותוך שבוע קבלנו תנועה אגרסיבית המתעלמת מארביטראז' ושאר נתוני אמת.

הבעיה של תל-אביב היא האמור לעיל - דבר לא השתנה. ניו-יורק עוד יכולה להרשות לעצמה ימים אגרסיביים מעין אלה, אבל תמיכה לשוק המקומי, אין והדברים אמורים ביתר שאת ביחס למדד הבנקים. הוסיפו לכך העובדה כי שחקני המעוף אמנם מייחלים לפקיעה חודשית בסביבות 1,420-1,450 אך מרגישים לא בנוח עם האופוריה וקיבלנו מתכון בטוח לבלימת המדד. אין מדובר על תנועה מהירה מטה בהכרח או אפילו על ירידה מתונה, אלא בעיקר קניית זמן עד שניו-יורק תרשום יום שלילי חד שירחיק מכאן הציבור (והעניין) וישיב אותנו למגמת הדשדוש.

בשל מיעוט ימי המסחר וחוסר התגובה לנעשה מעבר לים, גבולות הביטחון באסטרטגיה השבוע צריכים להיות גבוהים מהצפוי. במדד הנוכחי (1458) הבחירה היא כתיבת אוכף 1,450 חודשי, קרי כתיבת CALL 1,450 וכתיבת PUT 1,450. כתיבה זו מכניסה למעלה מ-3,000 שקל, והתחכום הוא בהגנות העומדות על קניית CALL 1480 וקניית PUT 1420. עלות ההגנה אפסית ואינה משפיעה על הפרמיה ובמידת הצורך בשל הפקיעה הקרובה ניתן כמובן להמיר הגנה שבועית בהגנה שבועית עוקבת כשירידה קלה לסביבות 1,450 כבר מאפשרת סגירה מיידית.

אתר שחקן מעו"ף הוא אתר כלכלי-פיננסי, העוסק בניתוחים ודעות בכל תחומי שוק ההון לרבות נגזרים. ניתן לקבל באתר חו"ד חינם מטעם אנשי מקצוע וכן להחליף דעות עם אלפי גולשים.