מרכז השלטון המקומי תומך במיזוג דקסיה עם בנק ירושלים

המרכז מחזיק ב-6.5% ממניות הבנק • "יש לשקול ברצינות את הצעת בנק ירושלים, שיכולה לחזק את מעמד הבנק בשוק"

בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק
בנק דקסיה/ צילום: שאטרסטוק

מרכז השלטון המקומי תומך בקידום מגעים בין דקסיה ישראל לבנק ירושלים. מרכז השלטון המקומי המחזיק בכ-6.5% ממניות דקסיה ישראל הוא אחד מבעלי המניות המרכזיים בדקסיה, ובמקביל לכך מהווה לקוח מרכזי של הבנק, המתמחה באשראי לרשויות המקומיות.

המרכז שלח מכתב לדקסיה ישראל בנוגע להצעת בנק ירושלים לקדם מהלך של מיזוג בין הבנקים: "לאחר בחינה מעמיקה ולימוד משמעויותיהם, הגיע מרכז השלטון המקומי למסקנה אסטרטגית ולפיה יש לפעול לחיזוק מעמדו של דקסיה בשוק, להגדלת בסיס ההון שלו ולצמיחתו", כותב שלמה דולברג מנכ"ל המרכז. עוד נכתב: "ברוח הדברים האלה ועל מנת להגשימם, אנו בדעה כי על דירקטוריון הבנק לשקול ברצינות הראויה ובכובד ראש את ההצעה שקיבל מבנק ירושלים, שייתכן ויכולה לחזק את מעמדו של הבנק בשוק, תוך הגדלת בסיס ההון שלו והמשך ההתמקצעות וההתמקדות במגזר המוניציפלי".

במרכז השלטון המקומי אף רומזים כי האחריות לטיפול בנושא של הדירקטוריון גבוהה במיוחד לאור העובדה שאין בעל שליטה בבנק. "על הדירקטוריון לנהל מו"מ בנוגע להצעה בתום לב ולטובת בעלי המניות של הבנק. ביצוע פעולות אלה יהווה מימוש נכון של החובות המוטלים על חברי הדירקטוריון ע"פ הדין, במיוחד בשעה זו כאשר הבנק נותר ללא גרעין שליטה", לשון המכתב.

נזכיר כי בחודש שעבר שלח בנק ירושלים, שבשליטת משפחת שובל מכתב לבנק דקסיה ובו הוא מציע לקדם מהלך של מיזוג בין הבנקים. המכתב לא כלל פירוט של מחיר העסקה, אלא רק הזמנה לקיים שיחות. מזה כמה שנים שמנסים בבנק ירושלים לקדם מהלך שכזה, אך בתקופה שהבנק נשלט ע"י דקסיה העולמי, המגעים לא התקדמו. כעת כאשר דקסיה ישראל הפכה לבנק ללא גרעין שליטה, מנסים בבנק ירושלים שוב לקדם אפשרות של מיזוג. דירקטוריון דקסיה ישראל אמור לדון במכתב באחת מישיבות הדירקטוריון הקרובות. נזכיר כי היום יו"ר דקסיה ישראל קלוד פירה הודיע על סיום תפקידו, בעקבות מכירה השליטה בבנק בחודש שעבר.