דואר ישראל משנה את תנאי הסף במכרז הפרסום

הדואר יאפשר מתן שירותי מדיה ודיגיטל באמצעות חברות-בת • בין המשרדים שצפויים להתמודד: מקאן, אדלר, יהושע וגליקמן • היקף התקציב: כ-9 מיליון שקל

דואר ישראל / צילום: איל יצהר
דואר ישראל / צילום: איל יצהר

משרדי הפרסום הגדולים בדרך להתמודד על תקציב הפרסום של דואר ישראל: ל"גלובס" נודע כי בעקבות שאילתות של המשרדים, משנה הדואר את אחד מתנאי הסף שהגבילו מאוד את יכולתם של המשרדים להתמודד.

מדובר בתנאי שקבע כי כל עבודת המדיה, הדיגיטל והסושיאל תיעשה באמצעות משרד הפרסום עצמו ולא באמצעות חברות-בנות. רוב משרדי הפרסום שיכולים מבחינת תנאי הסף האחרים לקחת חלק במכרז פועלים בצורה של קבוצה בה יש לפחות חברת מדיה נפרדת - ברוב המקרים גם פעילויות הדיגיטל והסושיאל נמצאות בחברות-בנות. למעשה, בתנאי המכרז המקורי יכלו רק שני משרדים לקחת חלק בהתמודדות: גליקמן-שמיר-סמסונוב ויהושע TBWA.

כפועל יוצא מהשינוי בתנאי המכרז, מסתמן כעת כי על התקציב יתמודדו מספר משרדים גדולים, בהם מקאן תל-אביב, אדלר-חומסקי, יהושע TBWA וגליקמן-שמיר-סמסונוב. משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי וגיתם BBDO לא מתעתדים בשלב זה לקחת חלק בהתמודדות.

תקציב הדואר איננו נחשב לתקציב גדול מאוד במונחים של ענף הפרסום, והיקפו כ-9 מיליון שקל בשנה, אולם התהליך המואץ שעובר הדואר בשנים האחרונות - כניסתו לעולמות האיקומרס והדיגיטל, הניסיון לייצר מהפיכה משמעותית בשרות והאתגרים השיווקיים והפרסומיים הניצבים בפניו - הופכים אותו למסקרן מאוד למשרדים הגדולים.

תקציב הפרסום של הדואר מנוהל מזה כעשור במשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. על-פי ההערכות, בדואר ישראל מרוצים מאוד מהעבודה המשותפת, ואלמלא חוק חובת המכרזים, מכרז חדש לא היה מתקיים.

ההנחה הזאת לצד תנאי הסף המגבילים ששונו כעת גרמה למשרדי הפרסום שלא למהר להחליט על התמודדות במכרז. משרדים מסוג זה נחשבים "פוליטיים" - כאלה שלקשר האישי יש חשיבות רבה בהם, ולכן כל תנאי שפותח אפשרות להניח שהוא מקל על גורם כלשהו, גורם לשאר המשרדים להימנע מהתמודדות. כפועל יוצא מכך הופנו לדואר כמות לא מבוטלת של שאלות ובקשות להבהרה מצד משרדי פרסום שבוחנים את האפשרות להשתתף.

המכרז המקורי פורסם זמן קצר לפני החג - מה שלא הותיר למשרדים זמן רב להיערך. כעת, לאחר שינוי תנאי הסף, נדחה המועד הסופי שוב - ל-8 במאי, כדי לאפשר למשרדים זמן מספיק להיערך.

על פניו נראה מתנאי הסף כי רוב משרדי הפרסום הגדולים והבינוניים יכולים להתמודד על התקציב, שכן היקף תקציבי הפרסום בו טיפל משרד הרוצה להתמודד צריך לעמוד על לפחות 50 מיליון שקל.

בנוסף, המשרדים נדרשים להיות בעלי ניסיון קודם בטיפול בתקציב פרסום של שני לקוחות לפחות, שלכל אחד מהם היה היקף כספי של 10 מיליון שקל, העסקה של 25 עובדים קבועים וניסיון במהלך 5 השנים האחרונות שקדמו למועד האחרון להגשת ההצעות למכרז, של שירותי פרסום לתאגיד פיננסי אחד לפחות במשך תקופה של שנתיים לפחות.