טענות להתעמרות והטרדה: בכיר בלשכת רו"ח התפטר מתפקידו

אחד מבכירי לשכת רואי החשבון התפטר בסוף השבוע מתפקידו, על רקע בירור שנערך בימים אלה של תלונות להתעמרות ולהטרדה מינית שהגישו שתי עובדות בלשכה - הגם שלטענתו אין שחר לטענות

בית לשכת רואי החשבון / צילום: איל יצהר
בית לשכת רואי החשבון / צילום: איל יצהר

אחד מבכירי לשכת רואי החשבון התפטר בסוף השבוע מתפקידו, על רקע בירור שנערך בימים אלה של תלונות להתעמרות ולהטרדה מינית שהגישו שתי עובדות בלשכה כנגדו. לאחר עשרות שנים של עבודה בלשכה בתפקידים שונים, הודיע הבכיר על התפטרותו, הגם שלטענתו אין שחר לטענות.

בירור התלונות שהוגשו נגד הבכיר על-ידי שתי העובדות נערך בפני נשיאת בית הדין האזורי לעבודה באר-שבע, השופטת בדימוס אורלי סלע, אשר הגישה את ממצאיה לנשיא לשכת רואי החשבון, יזהר קנה. הממצאים הוגשו לוועד המרכזי של לשכת רואי החשבון, אשר קבע כי תתקיים בדיקה נוספת של הטענות כנגד אותו בכיר.

זוהי אינה הפעם הראשונה בהן עולות טענות להטרדות מיניות מילוליות שביצע אותו בכיר, ואולם בפעם הקודמת דובר על טענות של עובדות מחוץ ללשכה. הפרשה סבבה סביב הטרדות מילוליות לכאורה של שתי מזכירות במשרדו של אותו בכיר, תוך ניצול מרות. ההטרדות לכאורה נגעו לאמירות מיניות שאמר למזכירות, ובהן דברים בוטים באשר למידת החזייה וסוג הלבנים שלהן ועוד. מספר שנים לאחר מכן פנו ל"גלובס" עובדות בלשכת רואי החשבון בטענה כי הן חוששות מכך שאותו בכיר ייבחר לתפקיד בכיר עליו התמודד, בעקבות פרשת ההטרדות האמורה.