ההסתדרות נגד קבוצת נטו: "פוגעת בהתארגנות העובדים"

בהסתדרות טוענים כי בכירים בקבוצה מנעו הבוקר ניסיון של חברי הוועד להחתים את עובדי האתר המרכזי של נטו בקריית גת על טופסי הצטרפות לארגון • נטו: "איננו מפריעים להתארגנות. פעלנו כדין כדי למנוע הפרעה לעבודה וכניסה למתקנים בלי תיאום"

יו"ר קבוצת נטו, עדי עזרא / צילום: שוקה כהן
יו"ר קבוצת נטו, עדי עזרא / צילום: שוקה כהן

מתיחות באתר הפעילות המרכזי של קבוצת המזון נטו שבבעלות איש העסקים עדי עזרא באזור התעשייה שליד קריית מלאכי: ההסתדרות הכללית טוענת כי מנהלים בכירים בקבוצת נטו מנעו היום (ב') בשעות הבוקר ניסיון של חברי ועד העובדים בחברה להחתים את עובדי האתר על טופסי הצטרפות להסתדרות.

לטענת מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, עמיחי סטינגר, חברי הוועד שהוקם באחרונה בקבוצה פעלו החל משעות הבוקר המוקדמות למען החתמת עובדי האתר על הצטרפות להסתדרות, בניסיון לגייס הסכמה של כשליש מהם כנדרש בחוק.

"העובדים הגיעו לשערי המפעל בקריית מלאכי בשעה מוקדמת, החלו להחתים עובדים אך חברי ההנהלה שהגיעו בסביבות השעה 8:00 והבחינו בנעשה, החליטו להפסיק את הפעילות תוך הוצאת חברי הוועד מתחומי המפעל", סיפר סטינגר.

באתר שבקריית מלאכי מועסקים כ-1,200 עובדים, ולדברי סטינגר "עד שפעילותם של חברי הוועד הופרעה - ההיענות של העובדים הייתה מצוינת. בכך שהם סולקו מתחומי המפעל יש כדי להעיד על פגיעה בהתארגנות של עובדים ויש בכוונתנו לעתור על כך לבית הדין לעבודה".

בין חברי הוועד ונציגי ההסתדרות שהיו במקום לבין מנהלים בחברה התפתח בשערי המפעל ויכוח סוער, ובסופו מנהלים בקבוצת נטו עמדו על סירובם ומנעו את המשך הפעילות של הוועד.

"במהלך השנים האחרונות יש גל של התארגנויות עובדים במשק, שמבקשים לשפר את תנאי העסקתם ולהעלות את רמת הביטחון התעסוקתי שלהם, וזה לגיטימי. במקרה של ההתארגנות בנטו, העובדים נערכו זה מספר שבועות למימוש זכותם החוקית להתאגד, אך לצערנו מהלכי ההנהלה מהבוקר מעידים על כך שהיא מקיימת מלחמת חורמה בניסיון ההתארגנות הזה. נבקש את עזרת בית הדין לעבודה", אמר סטינגר בשיחה עם "גלובס".

מסרטון שמתעד את הוויכוח שהתפתח הבוקר בין אחד ממנהלי האתר בקריית מלאכי לבין אנשי הוועד וההסתדרות, עולה כי זה הטיח בהם כי התנהלו "כמו גנבים בלילה" וקרא להם "לפעול בדרך המלך, ולתאם את ההחתמות של העובדים עם הנהלת החברה".

מקבוצת נטו נמסר בתגובה, כי "החברה מכבדת את זכות ההתארגנות והיא לא מפריעה להתארגנות או מתערבת בה". עוד נמסר, כי "החברה פעלה כדין כדי למנוע הפרעה לעבודה הסדירה וכניסה למתקניה בלי תיאום ובניגוד לדין".