"ניו-יורק טיימס" ו"ניו-יורקר" זכו בפוליצר על חשיפת ויינשטיין

הפרס האמריקאי היוקרתי לעיתונות מוענק השנה לשני הגופים במשותף על סיקור ההטרדות המיניות בהוליווד שהחל את תנועת MeToo# • הראפר קנדריק למאר הוא הזוכה הראשון בפוליצר על הלחנה שאינו מגיע מתחום המוזיקה הקלאסית או הג'אז

הארווי ווינסטיין / צילום: אנדרו קלי, רויטרס
הארווי ווינסטיין / צילום: אנדרו קלי, רויטרס

פרס הפוליצר היוקרתי לעיתונות מוענק השנה ל"ניו-יורק טיימס" ולמגזין "ניו-יורקר" במשותף על דיווחיהם על האשמות ההטרדות המיניות בהוליווד, שהחלו את תנועת MeToo#. הדיווחים בנושא הביאו למפלתו של מפיק הקולנוע הארווי ויינשטיין, שכופר בהאשמות בהטרדות מיניות ואונס שהועלו נגדו, והביאו לתחילת התנועה הרחבה יותר נגד הטרדות בתעשייה.

פרס פוליצר מוענק גם על ספרות והלחנה, והשנה הוא יוענק לראפר קנדריק למאר - הזוכה הראשון בפרס ההלחנה שאינו מגיע מתחום המוזיקה הקלאסית או הג'אז.

ה"וושינגטון פוסט" זכה בפרס על עיתונות חוקרת על חשיפת האשמות על הטרדה מינית שהועלו לפני עשור נגד רוי מור, מועמד לסנאט מאלבמה. מור, שופט לשעבר מהמפלגה הרפובליקנית, דחה את ההאשמות, אך הן השפיעו משמעותית על מערכת הבחירות, שבסופה זכה המועמד הדמוקרטי דאג ג'ונס.

ה"ניו-יורק טיימס" חלק פרס נוסף, עם ה"וושינגטון פוסט", על סיקור הטענות להתערבות רוסית בבחירות לנשיאות בארה"ב ב-2016.

בין הזוכים הנוספים בפרס השנה נמנית סוכנות הידיעות רויטרס, שמקבלת את פרס העיתונות הבינלאומית על סיקור המלחמה של נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה בסמים במדינתו.