מאסק השקיע מעל ל-90% בחברת בורינג, שנמצאת בבעלותו

על-מנת לבנות מנהרות תת-קרקעיות עבור פרויקט הייפרלופ, גייסה חברת בורינג 112.5 מיליון דולר, רובם המכריע מכיסו של הבעלים אילון מאסק

אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס
אילון מאסק / צילום: ג'ו סקיפר, רויטרס

חברת בורינג של אילון מאסק הודיעה כי גייסה 112.5 מיליון דולר - כש-90% מהם הגיעו ממאסק עצמו. בדוח שהגישה החברה לרגולטורים, החברה פירטה 31 משקיעים נוספים מבלי לנקוב בשמם, והצהירה כי הם מראשוני העובדים בחברה. לפני כן החברה מכרה להביורים וכובעים על-מנת לגייס כספים.

מטרת הגיוס היא לממן בניית מנהרות תת-קרקעיות עבור פרויקט ההייפרלופ של החברה - כלי תחבורה חדשני ומהיר במיוחד שמורכב מתא הנע בתוך שפופרת. לדברי החברה, פרויקטים לחפירת מנהרות עשויים לעלות עד מיליארד דולר למייל, אבל מטרת החברה היא להוריד את העלויות הללו.

לפני 5 חודשים מאסק אמר כי בורינג תתחרה על הקמת, בניית והפעלת הייפרלופ שתחבר בין העיר התחתית של שיקגו לנמל התעופה שיקגו או'הייר. באוקטובר החברה קיבלה ממחלקת התחבורה של מרילנד "אישור מותנה לבניית מנהרה מבולטימור לוושינגטון" ובחודש שעבר, שישה חברי קונגרס דמוקרטיים מוושינגטון ומרילנד כתבו למושל מרילנד, לארי הוגן, וביקשו מידע נוסף על תמיכת המדינה בפרויקט, ועל הכללים הרגולטוריים שיחולו עליו.