החגים נגמרו וההפגנות מתחדשות: בירושלים בתל אביב ובחיפה

בירושלים מתוכננת הפגנת גדולה של המחנה הציוני, שמטרתה להגן על מעמדו של בית המשפט העליון • הפגנות נגד השחיתות בהובלת אלדד יניב וקבוצות אזרחים ייערכו בת"א, בחיפה ובפתח תקווה

הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: אמיר המאירי
הפגנה נגד השחיתות ברוטשילד / צילום: אמיר המאירי

עם סיום ימי חג העצמאות והשבת הסמוכה, ישובו היום להפגין אזרחים ברחבי ישראל. בירושלים מתוכננת הפגנת גדולה של המחנה הציוני, שמטרתה להגן על מעמדו של בית המשפט העליון.

בעמוד האירוע של סיעת המחנה הציוני נכתב שמטרת ההפגנה היא להגן "על בית המשפט העליון מול יוזמות החקיקה המסוכנות של הממשלה, בעקבות המתקפות הבוטות וניסיונות החקיקה המסוכנת שמקדמת הממשלה, ובראשן 'חוק העריצות', שנועד לעקר את בית המשפט מתוכן ומכוח".

היום בבוקר התראיין יו"ר העבודה אבי גבאי באירוע שבתרבות ברעננה, ואמר "אני קורא לציבור הרחב להצטרף אלינו הערב, ולהגיד לממשלת נתניהו - עד כאן. בטקס המשואות ראינו כיצד ראש הממשלה דורס את הכנסת. השלב הבא הוא מערכת המשפט. הכול במטרה לחסל את הדמוקרטיה ואת המיוחדות של מדינת ישראל".

בימים האחרונים שולחים חברי הכנסת של המחנה הציוני הודעות בקבוצות ווטסאפ וברשתות החברתיות, ומזמינים את הציבור להשתתף בהפגנה.

כך למשל צייץ הבוקר ח"כ עמיר פרץ: "יש מי שרוצים לדרוס את בית המשפט העליון, ויש מי שמבקשים להגן עליו. הערב תקום שרשרת אנושית סביב בית המשפט העליון בירושלים. זה הזמן לפעול לחיזוק הדמוקרטיה ולא להחלשתה".

"דוגמית קטנה למהלך שלם"

ח"כ ציפי לבני, מי ששימשה כשרת המשפטים, הפיצה בקבוצות סרטון קצר שלה, ובו הזהירה כי "הממשלה הזו הולכת לשנות את פניה של מדינת ישראל. שלא תטעו, ההשתלטות של נתניהו על הטקס היתה דוגמית קטנה למהלך שלם וכולל של השתלטות של השלטון הזה על כל המוסדות הדמוקרטיים האחרים של הדמוקרטיה בישראל. בשילוב של חוקי הלאום עם פסקאות התגברות רוצים להפוך את מדינת העם היהודי שיש בה שוויון לכולם למדינה שיש בה שלטון שעושה מה שבראש שלו".

מחר לא תתקיים ישיבת ממשלה או ישיבת ועדת שרים לחקיקה, וכך נושא פסקת ההתגברות שהעסיק את הממשלה עד לבוקר יום הזיכרון לא אמור להידון מחר. כדי לשנות את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו ניתן לקדם את החקיקה שהוצעה זה כבר על-ידי ח"כ בצלאל סמוטריץ׳ (הבית היהודי) ו/או להתחיל הליך חקיקה חדש באמצעות הצעת חוק ממשלתית. נתניהו נפגש לפני החג עם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות כדי לדון בנושא, וגם עם הנשיא בדימוס אהרן ברק.

עוד היום בערב צפויות להיערך הפגנות נגד השחיתות, שמובילים אלדד יניב בתל אביב וקבוצות אזרחים הכוללות את ישי הדס, מני נפתלי, חנה קים, עזי נגר ואחרים במקומות שונים בישראל, כולל בקניון גנים בפתח תקווה לא הרחק מביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בחיפה סמוך לביתו של שר האוצר משה כחלון ובכיכר פריז בירושלים.