האם טושיבה תבטל מכירת יחידת השבבים ב-18.6 מיליארד ד'?

תאגיד טושיבה החליט לבטל את המכירה המתוכננת של יחידת שבבי הזיכרון שלו, אם לא יקבל אישור מהרגולטור הסיני עד מאי - כך מדווח העיתון היפני "Mainichi"

טושיבה / צילום: רויטרס
טושיבה / צילום: רויטרס

תאגיד טושיבה  החליט לבטל את המכירה המתוכננת של יחידת שבבי הזיכרון שלו ב-18.6 מיליארד דולר, אם לא יקבל אישור מהרגולטור הסיני עד מאי - כך מדווח העיתון היפני "Mainichi".

בשנה שעברה, קבוצה שהובלה על-ידי חברת ההשקעות Bain Capital זכתה בקרב ארוך על יחידת השבבים, שטושיבה הציעה למכירה לאחר שנכנסה למשבר בעקבות פשיטת רגל ביחידת האנרגיה הגרעינית שלה בארה"ב.

טושיבה לא הייתה יכולה להשלים את המכירה בדד-ליין שנקבע ל-31 במארס, מכיוון שחיכתה לאישור מרשויות ההגבלים העסקיים בסין. בנוסף, החברה גייסה 5.4 מיליארד דולר בשנה שעברה והחליטה שהיא לא צריכה את המכירה, כך לפי העיתון היפני.

"טושיבה החליטה כי אין לה הרבה צורך במכירה, מכיוון שהיא כבר לא בפשיטת רגל", נכתב בדיווח. דובר טושיבה אמר לרויטרס כי החברה עדיין מתכננת להשלים את המכירה מוקדם ככל האפשר.

בתחילת אפריל אמר מנכ"ל טושיבה, נובואקי קורומטני, כי החברה לא תשתמש באפשרות לבטל את העסקה, אלא אם יהיה "שינוי משמעותי" בנסיבות.