יו"ר אירונאוטיקס איתן בן אליהו פורש; יוחלף ע"י ידידיה יערי

מפקד חיל האוויר לשעבר, איתן בן אליהו, מסיים קדנציה של 6 שנים בתפקיד יו"ר אירונאוטיקס

איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי
איתן בן אליהו / צילום: תמר מצפי

יו"ר חברת אירונאוטיקס, מפקד חיל האוויר לשעבר איתן בן אליהו, פורש לאחר 6 שנים בתפקיד. את בן אליהו יחליף החל מהיום (א') בתפקיד האלוף במילואים ידידיה יערי, מפקד חיל הים ומנכ"ל חברת רפאל לשעבר, שמונה על ידי הדירקטוריון.

אירונאוטיקס, העוסקת במתן פתרונות מודיעיניים על בסיס מערכות בלתי מאוישות, עם מגוון מטוסים ללא טייס (מל"טים), מחלקת את פעילותה לשלושה תחומים עיקריים: מערכות בלתי מאוישות, המהווה את עיקר פעילותה; מערכות אלקטרו-אופטיות; ופיתוח ושיווק מערכות תקשורת ומנועים למל"טים.

החברה הצטרפה לבורסה בסוף חודש יוני אשתקד, במהלך של הצעת מכר והנפקה בהיקף של יותר מ-400 מיליון שקל, שהניבה אקזיט מרשים לבעלי החברה, בראשות הקרנות בראשית ו-KCPS וקרן ויולה. לצד הצעת המכר והנפקת מניות בהיקף של כ-50 מיליון שקל, מכר מנכ"ל אירונאוטיקס עמוס מתן מניות בכ-5.8 מיליון שקל, ובן אליהו מכר מניות בכ-6.5 מיליון שקל ונותר כיום עם החזקה של 0.8% ממניות החברה בשווי של כ-4.5 מיליון שקל. עלות שכרו של בן אליהו עמדה אשתקד על כ-5 מיליון שקל.

מאז ההנפקה צנחה המניה בכ-40% ושוויה של אירונאוטיקס התכווץ לכ-560 מיליון שקל. זאת, על רקע אכזבה מתוצאות החברה ומשבר אמון בהנהלה בעקבות אירוע שבעקבותיו השהה האגף לפיקוח על הייצוא הביטחוני במשרד הביטחון את רישיון השיווק והייצוא של אחד המל"טים של החברה ללקוח מהותי.