חצי שנה ללא שכר: משפחת צרפתי מנסה לאשר תנאי העסקה

בעשור האחרון זכו צבי צרפתי ושני בניו לתגמולים בהיקף של יותר מ-8 מיליון שקל בשנה • כעת הם מבקשים לאשר שכר שיופחת בכ-30%

אחרי כחצי שנה ללא שכר, בעקבות התנגדות בעלי מניות מיעוט, מנסים בני משפחת צרפתי לאשר שוב את תנאי העסקתם בחברת הנדל"ן הנמצאת בשליטתם, ולצורך כך זימנה החברה אסיפת בעלי מניות לסוף חודש מאי.

עלויות השכר שלהן זכו היו"ר צבי צרפתי ושני בניו, המשמשים מנכ"לים משותפים, הצטברו בעשור האחרון ליותר מ-80 מיליון שקל - ממוצע שנתי של יותר מ-8 מיליון שקל לשנה, ומאז הונפקה החברה בבורסה המקומית, לפני יותר מ-20 שנה, מגיע גובה התגמולים לשלושת בני המשפחה השולטת לכ-150 מיליון שקל.

לאחר ניסיון מתחילת השנה, שלא צלח, לאשר את תנאי העסקתם, מבקשים כעת בני משפחת צרפתי להפחית משמעותית את עלויות השכר שלהם. כך, התגמול השנתי למייסד והבעלים, צבי צרפתי, בתפקידו כיו"ר, צפוי להצטמצם בכ-30% ביחס לעלות העסקתו ב-2017, לכ-2 מיליון שקל.

סכום זה מבוסס על צמצום שכרו החודשי של צבי צרפתי ביותר מ-40%, ל-85 אלף שקל, לצד הטבות נוספות ומענק שנתי מקסימלי של 550 אלף שקל.

גם עבור משה ורפי צרפתי, צמד בניו של צבי צרפתי, המכהנים כמנכ"לים משותפים של החברה, מבקשים בחברה לקזז כ-30% מעלות ההעסקה ביחס לנתוני 2017, לסכום המוערך ב-1.7 מיליון שקל לכל אחד, וכולל קיזוז בשיעור דומה (כ-40%) בשכר החודשי ל-59 אלף שקל לכל אחד, הטבות נוספות ומענק שנתי מקסימלי דומה (550 אלף שקל).

ב-2017 עלות העסקת שלושת בני משפחת צרפתי שבראשות החברה התקרבה ל-8 מיליון שקל - 2.8 מיליון שקל מהסכום לצבי ו-2.5 מיליון שקל לכל אחד משני הבנים. סכומים אלה משקפים את התגמולים שלהם זכו השלושה עד אמצע חודש נובמבר 2017, אז הסתיים הסכם העסקתם, אשר בשל התנגדות בעלי מניות המיעוט טרם חודש.

מאבק מצד בעלי מניות מיעוט

התגמולים של בני משפחת צרפתי עלו לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות מאבק בנושא, שבו החלו צמד בעלי מניות המיעוט תומר חפץ ועו"ד ארז רוזנבוך. מאבק זה התעורר בחודש אוקטובר האחרון, לקראת מועד אישור תנאי העסקתם. מלבד חפץ ורוזנבוך, המחזיקים בפחות מ-3% מהון החברה, בעלי המניות הבולטים בצרפתי הם בתי ההשקעות אלטשולר שחם, עם כ-16.5% מההון, ומור עם כ-7.5%.

בשל ההודעה המוקדמת יחסית לזימון האסיפה, למועד של יותר מחודש מראש, לא מן הנמנע כי יידרש עוד "מקצה שיפורים" בתנאי ההעסקה המובאים לאישור, טרם התכנסות בעלי המניות.

עוד מבקשים בצרפתי לאשר את תנאי העסקתן של מלי קאירי ואירית צרפתי בן חני, בנותיו של צבי צרפתי, בעלות שנתית מוערכת של כ-350 אלף שקל לכל אחת, וכן את תנאי העסקת אופיר בן חני, בן זוגה של אירית צרפתי, בעלות שנתית מוערכת של כ-820 אלף שקל.

בסיכום 2017 נהנתה חברת צבי צרפתי מהכרה בהכנסות מכמה פרויקטים, במרכזם שני מגדלי מגורים בבאר יעקב, וכך הן קפצו ב-245% לכ-180 מיליון שקל, וסייעו לה להציג רווח נקי של 27 מיליון שקל, אחרי הפסד של כ-9 מיליון שקל שרשמה ב-2016. מתחילת השנה נחלשה מניית צרפתי ב-12%, והיא משקפת לחברה שווי נוכחי של 215 מיליון שקל.