ילין לפידות רוכש 7% מחברת הביומד ביוקנסל ב-8 מיליון שקל

ילין לפידות ירכוש את המניות מידי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה - בדיסקאונט של 16% על המחיר בשוק • המהלך נועד להגדיל את פיזור ההחזקות בביוקנסל

דב ילין, יאיר לפידות / צילום: קובי למנוביץ

חברת ההחזקות כלל תעשיות ביוטכנולוגיה (כת"ב), הודיעה על מכירת 7% ממניותיה בחברת הטיפול בסרטן ביוקנסל, לבית ההשקעות ילין לפידות, תמורת 8 מיליון שקל. ההשקעה בוצעה לפי מחיר של 1.05 שקל למניה, דיסקאונט של 16% על מחיר ביוקנסל בשוק. חברת ביוקנסל  נסחרת לפי שווי של 120 מיליון שקל. כת"ב  נסחרת לפי שווי של 445 מיליון שקל.

המהלך נועד לפזר החזקות בחברה, אשר עד היום היו מרוכזות ברובן אצל כת"ב (44%) והקרנות אדג'ווטר (20%) ופליסייד (19.2%). הללו אף ביקשו לפני כמה חודשים לבצע הצעת רכש למניות הציבור, ולהפוך את החברה פרטית, לקראת גיוס אפשרי בנאסד"ק, וכן משום שריכוז ההחזקות הגבוה בידי בעלי עניין לא אפשר סחירות נאותה למניה, והקשה על גיוס הון נוסף. הצעת הרכש לא נענתה, אך ביוקנסל סגרה לאחרונה סבב גיוס של 23 מיליון דולר מבעלי המניות הגדולים ומקרן שביט, מהלך הצפוי להגדיל את הפיזור במניותיה. בעקבות ההסכם שדווח היום למכירת חלק מהחזקות כת"ב בביוקנסל לילין לפידות, יגדל פיזור ההחזקות בביוקנסל עוד יותר, וכת"ב תוכל גם לשוב ולהשקיע את 8 מיליון השקלים שהיא מקבלת מילין בחזרה בביוקנסל, כחלק מסבב הגיוס בהובלת קרן שביט. כוונת כת"ב הייתה להשקיע 3 מיליון דולר בסבב הגיוס, וכעת היא בוחנת אפשרות להשקיע בו 5 מיליון דולר.

ייתכן כי הגדלת הפיזור תאפשר בסופו של דבר לבצע את הצעת הרכש בביוקנסל, שכן גורמים פרטיים אשר לא נענו להצעת הרכש, אם בשל חוסר עניין ואם בשל הרצון להשיג מחיר גבוה יותר, ידוללו כעת. כת"ב ויתר בעלי השליטה מעוניינים בהפיכת ביוקנסל פרטית, לקראת הנפקה בנאסד"ק. הנחת היסוד היא שהחברה הפרטית תוכל לבצע הנפקה במחיר גבוה יותר, משום שלא תהיה כבולה לשווי השוק של החברה בת"א, העומד כאמור על 120 מיליון שקל.

מאז תחילת הדיון בהצעת הרכש באוקטובר האחרון עלתה מניית ביוקנסל 47%. ההשקעה של קרן שביט בוצעה במחיר של 1.35 שקל למניה, גבוה מהמחיר שתשלם ילין, אך המשקיעות בסבב זה קיבלו גם אופציות והגנות המורידות את המחיר האפקטיבי למחיר דומה לזה שקיבלה ילין.

ביוקנסל עומדת להיכנס לניסוי שלב III במוצר המוביל שלה לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. הסכום שגייסה בהובלת שביט קפיטל אמור להספיק לה כדי להשלים את הניסוי.