האם אמזון מפתחת רובוט ביתי בעל ראייה ממוחשבת?

על פי מקורבים לחברה, הרובוט מכונה "וסטה" וישמש כגרסה הניידת של העוזרת הקולית אלכסה

כנראה לא הרובוט שאמזון מפתחת / צילום: שאטרסטוק
כנראה לא הרובוט שאמזון מפתחת / צילום: שאטרסטוק

אמזון עובדת על פרויקט סודי וחדשני - פיתוח רובוטים ביתיים. בבלומברג דיווחו שעל פי מקורות שמכירים את תוכנית החברה, אמזון מתכננת לשלוח את הרובוטים לבתים של עובדיה עד סוף השנה וייתכן שתוציא את המוצרים לשוק כבר ב-2019. 

עדיין לא ברור אלו מטלות הרובוט הביתי יוכל לבצע. חלק מהאנשים המקורבים לפרויקט שיערו שייתכן שמדובר ברובוט בעל אותם יכולות של העוזרת הקולית אלכסה, אך בעל ניידות, כך שילווה את הלקוחות בכל חלקי הבית ולא רק איפה שממוקם הרמקול החכם אקו. לאב הטיפוס של הרובוט יש מצלמות מתקדמות ויכולת ראייה ממוחשבת שמאפשרת לו לנווט בבית כמו שמכונית אוטונומית יכולה. את העבודה על הראייה הממוחשבת מוביל מקס פאליי, בכיר באפל לשעבר, ואמזון גם שכרה מהנדסים שעבדו בעבר בתעשיית הרובוטיקה. הפרויקט שונה מהרובוטים שמעצבת חטיבת אמזון רובוטיקס, שמתמקדת ברובוטים עבור המחסנים של אמזון.

עוד דווח כי הפרויקט לתכנון הרובוטים זכה לשם הקוד "וסטה" - אלת הלב, הבית והמשפחה הרומאית. בראשו עומד גרג זר, ראש Lab126 - מחלקת פיתוח ומחקר החומרה של אמזון שנמצאת בסאניווייל, קליפורניה. מאותה המעבדה יצאו גם הרמקולים החכמים של אמזון אקו, ומוצרי Fire TV, הטאבלטים והטלפונים של Fire. הפרויקט החל כבר לפני מספר שנים, אבל השנה אמזון החל להעסיק הרבה יותר עובדים עבורו. כעת מחפשים עבור Lab126 מהנדסי תוכנה בתחום הרובוטיקה ומהנדסי סנסורים.

דובר אמזון אמר לבלומברג כי החברה לא מגיבה על "שמועות וספקולציות".