דוד פתאל | בלעדי

נגזרת ב-39 מ' ש' נגד פתאל: "משכו כספים ללא הרשאה"

חברת אונטריו הקנדית הגישה לביהמ"ש בקשה לתביעה נגזרת כנגד מלונות פתאל ובעלי השליטה ברשת • פתאל: "מדובר בתביעה קנטרנית של אונטריו, ספיח לסכסוך ישן שהסתיים לא מכבר בפסק דין"

חברת אונטריו, המחזיקה ב-50% ממניות חברת הרודס, הגישה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה להגשת תביעה נגזרת על סך כ-39 מיליון שקל, בין היתר נגד רשת מלונות פתאל ובעלי השליטה והעניין בה - דוד פתאל ושחר עקה.

במסגרת הבקשה שהוגשה אתמול (ב') לבית המשפט, טוענת אונטריו כי בחודש יוני 2017 נציגי קבוצת פתאל, המכהנים בדירקטוריון הרודס מטעם חברת פרותאל מוריה שבשליטתם, משכו מחשבון הבנק של הרודס סכום של 38.6 מיליון שקל והעבירו אותו לקבוצת פתאל, זאת שלא כדין וללא כל הרשאה.

במסגרת הבקשה מעלה אונטריו טענות קשות כנגד התנהלות זו של הרשת ובעלי השליטה והעניין, תוך שהם מייחסים לאלה הפרה של חובת הנאמנות והאמונים וכן הפרה של חובת הזהירות, בהן הם חבים כלפי החברה.

עוד טוענת החברה הקנדית, הנמצאת בבעלות חברה זרה בשם ורמונט פייננס אשר מוחזקת בידי דיאן מלול, כי הכספים שנמשכו לטובת קבוצת פתאל נמשכו מתוך כספי הלוואה שהועמדה להרודס על-ידי בנק הפועלים, בין השאר לצורך מימון שיפוץ והוספת אגף חדש למלון הרודס.

אולם לפי הנטען בבקשה, נציגי קבוצת פתאל הסתירו מדירקטוריון הרודס את כוונתם להעביר מתוך כספי ההלוואה כספים לקבוצת פתאל, כאשר לפי המפורט בבקשה, בעל השליטה ברשת, דוד פתאל, הסביר לדירקטוריון הרודס כי לקיחת ההלוואה היא למטרת מימון עליות הרחבת מלון הרודס באילת.

במסגרת הבקשה מעלה אונטריו טענות שונות בנוגע לנוסח פרוטוקול ישיבת הדירקטוריון ושינויים שלכאורה נעשו בו על-ידי בעלי עניין ברשת, וזאת טרם שנשלח לחתימה. מכל מקום מציינת אונטריו בבקשתה כי לא נזכר בפרוטוקול פעם אחת שההלוואה נדרשת לצורך תשלום כספים למלונות פתאל או כי ניתנה הסכמה כלשהי בדבר שימוש בכספי ההלוואה לצורך פירעון הלוואת בעלים או תשלום דמי ניהול לפתאל - נושאים אשר לטענת חברת אנטוריו, לא עלו כלל באותה ישיבה.

לפי הנטען בבקשה, חרף שיעור ההחזקות של אונטריו בחברת הרודס, היא איננה בעלת גישה ישירה לחשבונות הבנק של החברה, ומשכך ורק לאחר מספר פניות של נציגיה ניאותו נציגי הרשת להמציא לידה העתק מדפי חשבון הבנק של המלון.

עוד טענה אונטריו כי בהמשך לקבלת דפי החשבון, בתאריך 28/6/2017 (היום שבו הועמדה לחברה הלוואה על סך 225 מיליון שקל מבנק הפועלים) נודע לה כי רשת מלונות פתאל פרעה באותו היום הלוואה בסך 181 מיליון שקל שלקחה מבנק דיסקונט.

עוד ציינה אנטוריו כי בגדרי המידע שנגלה בפניה מדפי החשבון, נודע לה, "לתדהמתה", כי רשת המלונות משכה בנוסף סכום של כ-38.6 מיליון שקל, באמצעות דוד פתאל או שחר עקה, זאת ללא ידיעת הרודס ומבלי לקבל את הסכמתה מראש, ומבלי שנתקבלה בחברה החלטה כדין על ביצוע העברת הכספים הנ"ל למלונות פתאל.

בהקשר זה טוענת אנטוריו כי משיכת הכספים מחשבון החברה נעשתה ללא ידיעתה וללא הסכמתה ומשיקולים זרים, כאשר לצד המשיכה עצרו בעלי השליטה במלונות פתאל את קידום ההליכים התכנוניים בקשר עם תוספת האגף החדש במלון הרודס אילת.

לבסוף טוענת הרשת בבקשה כי משיכת הכספים כאמור ועצירת ההליכים התכנוניים בנוגע לאגף החדש עלולות לגרום לחברה נזק בלתי הפיך. זאת לאור אישור לביצוע השקעות שקיבלה הרודס ממשרד התיירות, לפיו היא תהא זכאית לקבל כספי מענק בהיקף של כ-21 מיליון שקל, בכפוף לביצוע השקעות בהיקף של למעלה מ-100 מיליון שקל במועדים מוגדרים מראש, כאשר ככל שלא תעמוד הרודס במועדים אלה, עלול להישלל מהם המענק.

בבקשה נטען כי ניהול התביעה הינו לטובת החברה ונעשה בתום-לב, שכן מדובר בכספים שניטלו שלא כדין מחברת הרודס, ועל כן זכאית החברה לקבל את הכספים בחזרה.

אונטריו הגישה את הבקשה לתביעה נגזרת באמצעות עורכי הדין משה בלטר, אייל בר-אליעזר, איתן ברקוביץ וקרין דיאמנט ממשרד בלטר גוט אלוני ושות'.

מרשת מלונות פתאל נמסר בתגובה: "מדובר בתביעה קנטרנית של חברת אונטריו, שהיא ספיח לסכסוך ישן שהסתיים לא מכבר בפסק דין בבית המשפט".