לאומי קארד: על שופרסל לחלוק עמנו את רווחי כרטיסי האשראי

העימות מעמיק: שופרסל מדווחת כי לאומי קארד מבקשת צו זמני לפעילות כרטיסי האשראי של שופרסל במסגרת החברה המשותפת • שופרסל דוחה את דרישת לאומי קארד וטוענת כי נימוקיה לקבלת הערכת השווי מטעים

חברת שופרסל עידכנה הערב (ד') כי חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד פנתה לבית המשפט נגדה ונגד רו"ח גיל ברק ממשרד קסלמן וקסלמן, בבקשה להוציא צו על-פיו פעילות מועדון כרטיסי האשראי שופרסל - על כל הכנסותיו - שייכת לשופרסל פיננסים וחייבת להתבצע במסגרת החברה המשותפת, אפילו אם הנפקת כרטיסי האשראי הללו והתפעול שלהם ניתנים על-ידי החברה המתחרה, כאל. זאת פחות משבועיים לאחר ששופרסל הגישה לבית המשפט את תגובתה לתביעה של לאומי קארד לדרישתה לקבל לידיה את הערכת השווי שלה לשופרסל פיננסים המשותפת לשתיהן.

עוד על-פי הבקשה לצו זמני של לאומי קארד, מוצעת חלופה לפיה הרווחים מפעילות מועדון כרטיסי האשראי של שופרסל ישויכו במלואם לשופרסל פיננסים המשותפת. שופרסל דוחה את האמור בתביעה של לאומי קארד, דוחה את דרישת לאומי קארד וטוענת כי נימוקיה לקבלת הערכת השווי מטעים.

שופרסל פיננסים מוחזקת כיום על-ידי שופרסל (80%), לאומי קארד (16%) ופז (4%). פז כבר הודיעה בשנה שעברה כי ברצונה לממש אופציה למכירת המניות לשופרסל (20%), ולאומי קארד הודיעה כי תצטרף לשופרסל ותרכוש 4% מהמניות. אלא שזמן לא רב לאחר מכן התברר כי שופרסל אינה מעוניינת להמשיך את השותפות במועדון כרטיסי האשראי המשותף עם לאומי קארד, והיא החליטה לעבור לשתף פעולה עם כאל.

במקביל לכך, כחלק מהעסקה מול פז התפרסמה הערכת שווי של רו"ח אורי כהן שקבעה לשופרסל פיננסים שווי ממוצע של קרוב ל-800 מיליון שקל. שופרסל ופז הגיעו לפשרה לפיה המניות יירכשו לפי שווי נמוך יותר של 732 מיליון שקל.

לאומי קארד, בניהולו של רון פאינרו, כבר פנתה פנתה לבית המשפט ודרשה לקבל לידיה את הערכת השווי, שכן על בסיס הערכה זו אמורה לאומי קארד לרכוש את המניות מפז, ולמכור אותן בהמשך גם לשופרסל. את לאומי קארד מייצגים עורכי הדין יחיאל כשר, עופר שובל, נדב לרנר, יעקב גורובוי ממשרד תדמור פרופ' יובל לוי ושות'.

בשופרסל הסבירו אז כי לאומי קארד כבר התחייבה להצטרף לרכישת המניות מפז, והערכת השווי אינה רלוונטית לעסקה עתידית בה שופרסל תרכוש ממנה את המניות, כי לא זו הערכת השווי שתקבע את שוויין של המניות.