ליברמן: "האמריקאים רואים איתנו עין בעין את המצב במזה"ת"

שר הביטחון נפגש היום עם היועץ החדש לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, בוושינגטון • ייפגש הערב עם מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס • טראמפ צפוי להודיע עד ל-12 במאי את הצעדים בהם ינקוט לגבי הסכם הגרעין עם איראן

ג'ון בולטון ואביגדור ליברמן / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ג'ון בולטון ואביגדור ליברמן / צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש בוושינגטון עם היועץ החדש לביטחון לאומי של ממשל טראמפ, ג'ון בולטון. אל הפגישה הצטרפו השליח המיוחד למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, ויועצו הבכיר של טראמפ, חתנו ג'ראד קושנר.

בסיום הפגישה אמר ליברמן כי "ג'ון בולטון הוא ידיד נאמן של מדינת ישראל, שבקיא מאוד באיום האיראני. שוחחנו על כך ועל המצב המורכב והרגיש בסוריה. אני שמח שהאמריקאים רואים איתנו עין בעין את המצב במזרח התיכון ומודה לממשל על תמיכתו בישראל". בהודעת יחסי הציבור של משרד הביטחון, ליברמן העניק ליועץ בולטון קריקטורה שלו קורע את החלטת האו"ם שמשווה את הציונות לגזענות, שבולטון היה ממובילי המאבק לביטולה.

הערב (שעון ישראל) יקיים שר הביטחון ביקור רשמי בפנטגון וייפגש עם מקבילו, מזכיר ההגנה ג'יימס מאטיס.

בשבועות הקרובים נשיא ארה"ב צפוי להודיע על מספר החלטות קריטיות, שישפיעו על ישראל. דונלד טראמפ אמור להודיע עד ל-12 במאי כיצד הוא יפעל לתיקון או ביטול (או אשרור) ה-JCPOA, הסכם הגרעין של המעצמות עם איראן. הודעת ארה״ב על עזיבה חד-צדדית של ההסכם, עשויה לפגוע בהסדר כולו ולשחרר את איראן מן הצד שלה, כלומר מן ההתחייבות שלה שלא להעשיר אורניום. ביום ג' נאם נשיא צרפת עמנואל מקרון  בפני שני בתי הקונגרס וקרא לארה״ב שלא לסגת מן ההסכם שהיא צד אליו.

עוד על הפרק נמצאת עבודת השליח המיוחד ג'ייסון גרינבלט לתכנית משא-ומתן בין ישראל לפלסטינים. התכנית, אשר עליה עובדים בבית הלבן מיום כניסתו של טראמפ לנשיאות, לא פורסמה עד עתה. קושנר וגרינבלט עשויים להגיע לישראל לחנוכת השגרירות האמריקאית בירושלים ב-14 במאי. גם מזכיר המדינה החדש, מייק פומפיאו (אשר היום מינויו יאושר בסנאט) עשוי להגיע לישראל כבר בימים הקרובים.