הוניגמן | בלעדי

דבורה הוניגמן בקרב על הווילה שמוערכת בכ-15 מ' ש'

אשתו של יעקב הוניגמן, מבעלי רשת האופנה הקורסת, הגישה בקשה לביטול משכנתא הרשומה לטובת בנק מזרחי על בית המשפחה בהרצליה פיתוח • ביהמ"ש הוציא צו ארעי המונע מהבנק לפעול למימוש המשכנתא

הווליה של יעקב ודבורה הוניגמן בהרצליה פיתוח / צילום: שלומי יוסף
הווליה של יעקב ודבורה הוניגמן בהרצליה פיתוח / צילום: שלומי יוסף

הליך פשיטת הרגל של יעקב הוניגמן, המחזיק יחד עם עם אחיו מיכה בשליטה של רשת האופנה שקרסה הוניגמן, הולך ומתקרב ומאיים להגיע בקרוב לבתיהם של האחים בהרצליה פיתוח, המוערכים בכ-30 מיליון שקל. זאת עקב בקשה שהוגשה על-ידי בנק מזרחי-טפחות לממש את המשכנתא הרשומה על ביתם של דבורה ויעקב הוניגמן, לצורך פירעון הלוואות שנתן הבנק ליעקב הוניגמן.

בתגובה לבקשת מימוש המשכנתא הרשומה לטובת הבנק על ביתם של הזוג ברחוב המעפיל בהרצליה פיתוח, המוערכת לפי גורמים בתיק בכ-15 מיליון שקל, הגישה אתמול (ה') דבורה הוניגמן לבית המשפט המחוזי בתל-אביב שתי בקשות הנוגעות למשכנתא שנרשמה לטובת בנק מזרחי בחודש ינואר השנה.

בבקשה הראשונה ביקשה דבורה הוניגמן מבית המשפט המחוזי בתל-אביב לקבוע כי המשכנתא שנרשמה לטובת בנק מזרחי על בית המגורים רחב-הידיים של המשפחה בהרצליה פיתוח היא בטלה וחסרת כל תוקף.

בין היתר טוענת דבורה הוניגמן, באמצעות עו"ד ליאור דגן, כי ההלוואה מושא המשכנתא ניתנה כהלוואה פרטית בלבד, ולא לחשבונות העסקיים של החברה, כך שהמשכנתא שנרשמה להבטחת החזר ההלוואה לא נועדה להבטיח את חובות החברה מכל מין וסוג שהוא.

עוד טוענת דבורה הוניגמן בבקשתה כי בנק מזרחי, ובכלל זה גורמים בכירים בו, התנהלו באופן לא ראוי כלפיה וכן כלפי בעלה וגיסה מיכה, בעלי השליטה ברשת הוניגמן הקורסת. זאת, בקשר עם המשכנתא וההלוואות שנלקחו בבסיסה. 

הוניגמן, באמצעות בא-כוחה, טוענת טענות קשות מאוד נגד הבנק ובין היתר טוענת כי בנק מזרחי הפר הסכמות שחתם עמה ועם האחים הוניגמן. עוד היא טוענת כי הבנק הציג לבית המשפט מצגים כוזבים במסגרת בקשתו למימוש המשכנתא.

עוד טוענת דבורה הוניגמן כי הבנק "המציא" יתרת חוב שנפרעה במלואה - גם לשיטתו של הבנק; כל זאת ועוד, טוענת הוניגמן, במטרה לנסות להציג מצגי-שווא שיציגו את הבטוחה שניתנה כנגד ההלוואה הפרטית - דהיינו המשכנתא על הדירה, כבטוחה עבור הפעילות העסקית של הוניגמן, ובזאת לקדים את עצמו בתור הנשייה, על חשבון יתר הנושים.

בבקשה השנייה שהגישה הוניגמן לבית המשפט, היא מבקשת צו מניעה ארעי שיאסור על בנק מזרחי לפעול למימוש המשכנתא שנרשמה על בית המשפחה, וזאת, בין השאר, מהנימוקים שפורטו בבקשה העיקרית, אשר חלקם מפורטים מעלה.

אמש נעתר השופט חגי ברנר לבקשתה של הוניגמן, אך זאת לא לפני שהכפיף את הוצאת הצו האמור להפקדת ערבון כספי בסך 50,000 שקל במזומן או בערבות בנקאית, וכן המצאת ערבות צד ג' על סך 200,000 שקל של ערב יחיד. 

נוכח חובותיהם הגבוהים של האחים הוניגמן ושל הרשת שקרסה, המוערכים במאות מיליוני שקלים, עולה התהייה האם דבורה הוניגמן תצליח להציל את ביתה - או שמא זה רק עניין של זמן עד שהאחים ייאלצו להיפרד מבתיהם.

גם מיכה הוניגמן מתגורר בוילה בהרצליה פיתוח, כאשר בתיהם של שני האחים יחד מוערכים בכ-30 מיליון שקל.

נזכיר כי לאחרונה מונה מנהל מיוחד על נכסיהם של האחים בהליך זה - עו"ד נדב לב, לאחר שהשניים הסכימו להוצאת צו כינוס נכסים במסגרת הליך פשיטת הרגל. לב כבר זימן את האחים הוניגמן לחקירה בנוגע לנסיבות קריסת הרשת והחל לפעול לאיתור נכסים.

לאור ההתפתחויות ב"קרב" המימושים בין הבנק למשפחת הוניגמן, נראה כי אין מנוס מבחינת המנהל המיוחד לזמן גם את יתר המשפחה לחקירה, על-מנת לברר האם ישנם נכסים נוספים העלולים לשפר את מצבה הכספי הרעוע גם ככה של קופת פשיטת הרגל.

בנק מזרחי מסר בתגובה: "הבנק יגיב לטענות בבית המשפט, שכבר הביע את דעתו על התנהלותם של בעלי השליטה בהוניגמן".

הצעות חדשות לרשת

במקביל להליך פשיטת הרגל של האחים, מתנהל כל העת הליך חדלות הפירעון של הרשת הקורסת. אתמול, זמן קצר לאחר שמותג הילדים הוניגמן קידס נמכר לחברת אבני שהם בע"מ, בעלת רשת האופנה קיווי, הודיעו נאמני הוניגמן, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך-סגל ועו"ד פיני יניב, לבית המשפט כי יש בידם שתי הצעות לרכישת המותג TNT והצעה לרכישת מותג הוניגמן, ובסך-הכול עד 60 סניפים.

בדוח שהגישו אתמול לבית המשפט כתבו הנאמנים כי קיבלו שתי הצעות לרכישת נתחים משמעותיים נוספים מנכסיה של החברה, וכי הם צופים קבלת הצעה שלישית ומבקשים את הארכת הקפאת ההליכים בשבועיים נוספים. בין ההצעות - הצעת רכש של בעלת המותג מישמיש.