השרים שקד ולוין מתכוונים לקדם את "חוק הג'ובים"

זאת לאחר שבג"ץ הוציא צו לעיכוב ביצוע החלטת הממשלה בנושא • החוק אמור לעגן מינויים פוליטיים של המשנים למנכ"לי משרדי הממשלה

שרת המשפטים איילת שקד ושר התיירות יריב לוין הודיעו היום (א') לחברי צוות השרים בראשותם כי בשבוע הבא יתמכו בהצעת חוק פרטית למינוי משנים למנכ"לי משרדי הממשלה כמשרת אמון של השר. מדובר במינויים פוליטיים של משנים למנכ"לי משרדי הממשלה בחוק המכונה "חוק הג'ובים", אשר אותו מנסים שקד ולוין לקדם בחודשים האחרונים.

החלטת שקד ולויו מהיום התקבלה על רקע החלטת בג"ץ, שהוציא צו על-תנאי על החלטת הממשלה בנושא. באוקטובר אשתקד אישרה הממשלה את תוכנית השרים לוין ושקד להוסיף מינוי משנים למנכ"לים למשרדי הממשלה - תוכנית שנהדפה בעבר על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא להרחבת המינויים הפוליטיים באופן יותר משמעותי. בסיבוב השני עברה התוכנית ברוב קולות חברי הממשלה.

ההצעה שעיקרה הוספת מינוי פוליטי של משנה למנכ"ל שימונה על-ידי מנכ"ל המשרד הממשלתי, הייתה אחד התוצרים של ועדת השרים בראשות לוין ושקד, בה ישבו גם השרים יואב גלנט, אריה דרעי ויובל שטייניץ, ותוכן ההצעה הועלה לדיון והצבעה גם בוועדת המינויים של נציבות שירות המדינה, תוך שממלא-מקום נציב שירות המדינה, אהוד פרוואר, מתנגד לה. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, קבע כי אותה ההצעה עומדת בסטנדרטים חוקיים.

נגד החלטת הממשלה הוגשה עתירה לבג"ץ, אשר הוציא צו על-תנאי המעכב את ביצוע החלטת הממשלה בנושא.

השרים שקד ולוין הודיעו היום כי "על אף שקיימת לממשלה סמכות כללית בחוק לבצע את המינויים, הצו על-תנאי דוחה בחודשים רבים את היכולת לממש את החלטת הממשלה. הדבר לא הותיר ברירה בידי השרים, ומשכך כוונתם היא לתמוך בהצעת חוק שתעניק סמכות לשר למנות את המשנים למנכ"ל, בדומה למינוי מנכ"לי המשרד".