בזק | בלעדי

אחרי הטלטלות: גיל שרון מועמד לתפקיד מנכ"ל בזק

למנכ"ל פלאפון לשעבר ויו"ר ומנכ"ל גולן טלקום בהווה יש היכרות עסקית מוקדמת עם יו"ר בזק המיועד שלמה רודב • השניים ניסו בעבר לרכוש ביחד את מנויי גולן

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

גיל שרון, יו"ר ומנכ"ל חברת גולן טלקום, ולשעבר מנכ"ל פלאפון, מצטרף לרשימת המועמדים לתפקיד מנכ"ל בזק. שרון מצטרף לרשימה הכוללת את המועמדים הבאים: רן גוראון, מנכ"ל פלאפון; קובי פז, סמנכ"ל החטיבה העסקית; ומוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי. שם נוסף שמוזכר הוא דודו מזרחי, לשעבר משנה למנכ"ל בזק לכספים וכלכלה, והיום משנה למנכ"ל תנובה.

הערכה היא שמינויו של שלמה רודב ליו"ר החברה, שצפוי להיות מאושר מחר (ב') בדירקטוריון בזק , יאיץ את התהליך של בחירת המנכ"ל. דירקטוריון בזק מינה ועדת איתור לתפקיד המנכ"ל, בה יושבים דוד גרנות, זאב וומברנד, דורון תורג'מן ושלמה רודב.

שרון עזב את פלאפון ב-2015, ולאחר ניסיון שלא הסתייע למנותו למנכ"ל השקעות דיסקונט, הוא החל לתכנן את חזרתו לשוק התקשורת ובחן כמה אופציות תוך שהוא מעמיד את גולן טלקום בראש היעדים שלו. בדרך הוא ניסה לשתף פעולה עם רודב, ולרכוש את מנויי גולן ולמכור אותם לחברות הסלולר במכרז - וזאת אחרי שהתברר שגולן נקלעה לקשיים וחיפשה רוכש. בסופו של דבר המהלך לא צלח, לאחר שגולן התנגדה לרעיון.

מאוחר יותר ניסה שרון לגבש קבוצת משקיעים לרכישת החברה, ואף ניהל שיחות עם חזי בצלאל, הבעלים של אקספון, לרכישה משותפת עם משקיעים נוספים.

הערכה היא שבמידה שיוצע לשרון התפקיד בבזק, הוא יידרש לשקול את ההצעה היטב מכיוון שהוא נמנה על בעלי המניות בגולן טלקום - ועל פי ההסכם שווי החזקותיו צפוי לצמוח משמעותית בעוד כמה שנים. עם זאת, יש להניח כי שרון יתקשה לוותר על חזרה לקדמת הבמה בשוק התקשורת - שוק שבו צמח משנות התשעים כשמונה למנהל אגף שיווק בעת הקמת סלקום.

גיל שרון סירב להגיב לידיעה.