קומטסו - ענקית הציוד המכני מיפן תחל לפעול בישראל

חברת נ.פלדמן תהיה בעלת הזיכיון ליבוא ציוד מכני הנדסי מהענקית היפנית ותקים מרכז לוגיסטי בעלות 30 מיליון שקל • ההערכות בענף - הביקושים לציוד מכני ילכו ויגברו עם פיתוח התשתיות, והשוק נאמד כיום ב-1.7 מיליארד שקל

השופל של קומטסו/ צילום: שאטרסטוק
השופל של קומטסו/ צילום: שאטרסטוק

חברת נ.פלדמן שמקבוצת תפארת אחזקות תהיה הנציגה הבלעדית בישראל של הענקית היפנית קומטסו, שעוסקת בתחום כלי צמ"ה (ציוד מכני הנדסי). ההסכם על שיתוף הפעולה בין שתי החברות נחתם אתמול במסגרת תערוכה מקצועית בפריז. על ההסכם חתמו מנכ"ל נ.פלדמן, אבי לוינזון ומנכ"ל תפארת אחזקות, רן גנץ ונציגיה הבכירים של קומטסו באירופה.

מתוקף ההסכם שנחתם, קומטסו ונ.פלדמן יקימו בישראל בתוך כשנתיים מרכז לוגיסטי שיעסיק כ-20 עובדים וזאת בהשקעה של כ-30 מיליון שקל. עדיין לא ברור היכן יוקם המרכז: "חתימת ההסכם עם קונצרן קומטסו יוביל להרחבת הפעילות של נ.פלדמן בעשרות אחוזים בישראל", אמר היום (ב') גנץ.

הקונצרן היפני מתמחה ביצור ובשיווק של ציוד מכני הנדסי, מכונות לקווי יצור בתעשייה וציוד צבאי. מטה החברה נמצא בטוקיו ומחזור הפעילות של הקונצרן הסתכם בשנה האחרונה בכמעט 18 מיליארד דולר. לקונצרן מעל 180 חברות בנות.

קבוצת תפארת אחזקות רכשה לפני כשנתיים וחצי את נ.פלדמן, בין השאר על רקע המחסור הצפוי בהיצע של כלי צמ"ה לשורה של פרויקטים שצפויים בתחום התשתיות ברחבי הארץ. כך, הקבוצה הודיעה כי יש בכוונתה לייבא לארץ כלי צמ"ה חדישים ומתקדמים - מתוקף הסכם שיתוף הפעולה שלה עם הקונצרן היפני: "כניסת קונצרן כמו קומטסו לישראל תביא לחדשנות בענף ולחשיפתו לחידושים טכנולוגיים, תוך מתן תנופה משמעותית לתחום זה", אמר מנכ"ל נ.פלדמן, אבי לוינזון. על פי הערכות של קבוצת תפארת אחזקות, שוק כלי הצמ"ה בישראל הסתכם בשנה האחרונה בכ-1.7 מיליארד שקל.

בנוסף, הקבוצה מחזיקה בזיכיון ליבוא של מותגים מובילים בעולם בתחום החקלאי, כמו גם ציוד צמ"ה וחלקי חילוף למשאיות, טרקטורים וכלי רכב. נ.פלדמן שבבעלות הקבוצה, חתמה באחרונה על הסכם ייצוג בישראל של קונצרן סיני, ובמסגרתו היא מתכוונת לייבא עגורני צריח לשימוש ענף הבנייה בארץ.