הסכם קיבוצי באגד: שכר הנהגים יעלה ל-43.5 שקל לשעה

זאת לעומת 39 שקל לשעה כיום • בהסתדרות טוענים כי המהלך יציב את נהגי הקואופרטיב בראש תנאי ההשתכרות בענף התחבורה הציבורית

ההסתדרות הודיעה היום (ב') על חתימת הסכם קיבוצי בקואופרטיב אגד, שמביא לשיפור בשכרם של אלפי נהגים - מ-39 שקל לשעה כיום ל-43.5 שקל לשעה. בהסתדרות טוענים כי המהלך יציב את נהגי הקואופרטיב בראש תנאי ההשתכרות בענף התחבורה הציבורית.

עוד מודיעה ההסתדרות כי העובדים אשר החלו לעבוד בחברה לפני למעלה מ-6 שנים, יקבלו תוספת ותק בסך 1% לכל שנה. כך למשל, שכר היסוד של נהג אגד בעל ותק של 37 שנים בחברה יעמוד על כ-11,000 שקל לחודש - המהווים 60.4 שקל לשעה.

מי שאמור לממן את העלאת השכר של 10% זה הקואופרטיב אגד עצמו שכידוע נמצא במצב פיננסי לא מזהיר במיוחד בשנים האחרונות. "באגד יצטרכו למצוא לזה את מקורות המימון", אמר לנו גורם ממשלתי בענף התחבורה. "הם לא הראשונים שמעלים את השכר, מטרופולין וסופר בוס לצורך הדוגמה כבר עשו את זה".

כידוע, אחת הסיבות לרמת שירות נמוכה של התחבורה הציבורים בישראל היא מחסור חמור בנהגים - בישראל חסרים כיום כ-3,000 נהגים. זאת מפני שמקצוע זה הנחשב ללא משתלם ביחס לרמת הקושי והאחריות הטמונים בו. מצב הפיננסי של מפעילי התחבורה הציבורית רבים הוא עגום ולא מאפשר להם להעלות את שכר הנהגים כדי להתגבר על המחסור. פתרון לסוגיה זאת אמור להגיע מצד משרד התחבורה שעד היום לא הצליח לפתור אותה.

מי שמיהר לקחת קרדיט על המהלך הוא שר התחבורה ישראל כ"ץ, אשר קידם את המהלך: "במהלך כהונתי דאגתי להעלאת שכר הנהגים ב-60% עד 80%, לאחר שהיום נחתם הסכם להעלאת שכרם של הנהגים ל-43.5 שקל לשעה. הנחתי כי בכל מכרזי התחבורה הציבורית ישולבו מנגנונים המתמרצים את המפעילים לשלם אף יותר", אמר השר כ"ץ.

השר כ"ץ ציין כי בעקבות המחסור בנהגים לרכב ציבורי, פעל משרד התחבורה בשנה האחרונה לצמצום הליך הכשרת נהגי משאיות ואוטובוסים. בין השאר יצומצמו זמני הטיפול בבקשה לרישיון נהיגה לרכב כבד וציבורי, ממספר חודשים לשלושה שבועות בלבד. "שיפור פני התחבורה הציבורית בישראל הוא אחד היעדים המרכזיים שאני מקדם מיום כניסתי לתפקיד. זהו יעד לאומי התורם לכלכלה, לחברה, לאיכות הסביבה ולאיכות החיים של כל תושבי ישראל", הוסיף.

במעמד חתימת ההסכם נכחו שותפים נוספים להסכמות בהם מחזיק תיק התחבורה הציבורית באיגוד עובדי התחבורה דורון עזרא, סמנכ"ל הכספים באגד גלעד ריקלין, מזכיר הוועד משה סלמי וראשי הוועדים האזוריים. ההסתדרות יוצגה במו"מ על-ידי עו"ד אלעד מורג מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי. עובדי אגד יוצגו על-ידי עו"ד טל קרת. את הנהלת אגד ייצגה עו"ד אורנה שר ממשרד נ. פיינברג ושות'.