שוברי קופות: האם "הנוקמים" החדש באמת עשה היסטוריה?

"הנוקמים: מלחמת האינסוף" השאיר אבק לשאר סרטי השבוע ואפילו עזר ל"הפנתר השחור" לחזור לחמישייה הפותחת • יש שכבר מכתירים אותו לשיאן ההכנסות של כל הזמנים, אבל התואר הזה מגיע עם לא מעט כוכביות

הנוקמים: מלחמת האינסוף / באדיבות סרטי פורום פילם
הנוקמים: מלחמת האינסוף / באדיבות סרטי פורום פילם

מפתיע כמו השמש שזורחת בבוקר, "הנוקמים: מלחמת האינסוף", הסרט ה-19 ביקום גיבורי-העל המשותף של דיסני-מארוול, הביא מיליונים של צופים לבתי הקולנוע עם יציאתו לאקרנים במהלך סוף השבוע האחרון. הסרט, שמקבץ יחד (כמעט) את כל קווי העלילה של מותג "הנוקמים", זכה לביקורות נלהבות ויחס חם מהקהל והוא בדרכו להיות אחד מהסרטים המכניסים ביותר קופתית אי פעם.

הכותרות מיהרו לדווח שסרט האקשן והפנטזיה שבר שיאים חדשים בסוף השבוע הראשון שלו, הן בשוק האמריקאי והן ברחבי העולם. אבל זה רק חצי מדויק. הכנסותיו של "הנוקמים: מלחמת האינסוף" מכלל השווקים שאינם ארה"ב מסתכמות בסכום מדהים של 380 מיליון דולר, וזה כאמור רק במהלך הסופ"ש. טכנית הנתון הזה נמוך יותר ממחזיק השיא הרשמי של הפתיחה הגלובלית הגדולה ביותר בכל הזמנים, "מהיר ועצבני 8", שלפני שנה הכניס 443 מיליון דולר בתום סוף השבוע הראשון שלו, אבל - וזה אבל גדול - "הנוקמים: מלחמת האינסוף" טרם נפתח בסין, כנראה הטריטוריה המשמעותית ביותר בעולם כרגע. בלי סין לא היה לו מלכתחילה סיכוי לעקוף את מותג מירוצי המכוניות הפופולרי.

לעומת זאת, בשוק האמריקאי הכניס סרט "הנוקמים" החדש 258 מיליון דולר, ובכך אכן עקף את מחזיק השיא הקודם "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר" (ב-10 מיליון דולר בלבד). זה אמור להעניק לו את המקום הראשון, אבל במגזין "אינדיווייר" מזכירים ש"הכוח מתעורר" יצא ב-2015, ואם לוקחים בחשבון את שינויי האינפלציה בשלוש השנים האחרונות ההשוואה ביניהם קרובה יותר לתיקו מאשר לניצחון מובהק.

כך או כך, עם הכנסות של 630 מיליון דולר בחישוב כל השווקים יחד, "הנוקמים: מלחמת האינסוף" הוא הפתיחה הגלובלית הגדולה ביותר אי פעם. כל כך גדולה, שהוא אפילו הצליח לתת בוסט מדהים ל"הפנתר השחור", סרט מארוול #18 שעדיין רץ בבתי הקולנוע, והקפיץ אותו מהמקום השמיני של שבוע שעבר, למקום החמישי השבוע.

הרחק הרחק מאחור, במקום השני השבוע, נמצא סרט האימה "מקום שקט". הוא הכניס כ-11 מיליון דולר, שזה בהחלט לא רע לסרט ז'אנר שזהו השבוע הרביעי שלו בבתי הקולנוע.

המקום השלישי מוחזק גם השבוע על ידי "מרגישה פצצה", הקומדיה בכיכובה של איימי שומר (8 מיליון דולר), ובמקום הרביעי ניצב "פרא", שאיבד שני מקומות בדירוג עם ירידה של 64% בהכנסות מהשבוע שעבר.

המקום החמישי, כאמור, הוא של "הפנתר השחור". אחרי 11 שבועות הוא גם הסרט הוותיק ביותר בטבלה.

5 הסרטים המכניסים ביותר בארה"ב לשנת 2018, נכון ל-1 במאי:
1. "הפנתר השחור" (688 מיליון דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (258 מיליון דולר)
3. "מקום שקט" (148 וחצי מיליון דולר)
4. "שחקן מספר אחת" (131 מיליון דולר)
5. "פיטר ראביט" (114 וחצי מיליון דולר)

5 הסרטים המכניסים ביותר ברחבי העולם לשנת 2018, נכון ל-1 במאי:
1. "הפנתר השחור" (מיליארד דולר)
2. "הנוקמים: מלחמת האינסוף" (630 מיליון דולר)
3. "מבצע הים האדום" (568 מיליון דולר)
4. "שחקן מספר אחת" (545 מיליון דולר)
5. "בלש צ'יינטאון 2" (532 מיליון דולר)