אלומיניום | בלעדי

הרפורמה כבר כאן: יצואני אלומיניום שילמו מכס בארה"ב

יצואנים ישראלים נדרשו לשלם מכס בשל הרפורמה שמוביל נשיא ארה"ב, שחתם במארס על צווים המטילים מכס של 25% על פלדה ומכס של 10% על אלומיניום • "ערך המכולה הוא כ-70 אלף דולר, ונדרשתי לשלם כ-13 אלף דולר מס. לא אמשיך לייצא לארה"ב"

דונלד טראמפ / רויטרס
דונלד טראמפ / רויטרס

בזמן שמשרד הכלכלה והתעשייה עדיין מנסה להחריג את היצואנים הישראלים מרפורמה המכסים שמוביל נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, יצואני מתכות מדווחים כי הם כבר נדרשים לשלם מכס על סחורות שהם מייצאים לארה"ב. "המכולה הראשונה ששלחנו לארה"ב מאז ההכרזה על הרפורמה של טראמפ הגיעה לנמל ניו-יורק, ונדרשתי לשלם מכס בגובה של 10%. ערך המכולה הוא כ-70 אלף דולר, ונדרשתי לשלם כ-13 אלף דולר מס. לא אמשיך לייצא לארה"ב כי עם גובה מס כזה אין כל הצדקה לכך", אמר היום (ג') ל"גלובס" יצואן של אלומיניום.

במסגרת הרפורמה שעליה טראמפ הכריז בחודש מארס האחרון, הוא חתם על צווים המטילים מכס בגובה של 25% על פלדה ומכס בגובה של 10% על אלומיניום. היקף היצוא של פלדה ואלומיניום מישראל לארה"ב נחשב זניח, וב-2017 הוא הסתכם בכ-25 מיליון דולר.

עם זאת, בהתאחדות התעשיינים טענו כי בשל המכס הגבוה על סחורות אלה, עשרות חברות ישראליות עלולות להיפגע. הסיבה המרכזית שהובילה את טראמפ לחתום על הצווים שמטילים מכסים גבוהים על אלומיניום ופלדה היא היצוא הנרחב של סחורות מסוג זה מצד סין - באופן שמציף את השוק האמריקאי, שהוביל גם לגל סגירות של מפעלים.

"המכסים החדשים מהווים פגיעה משמעותית עבורנו, ובשנת 2018 נצמצם את היצוא לארה"ב בכ-60%. למרבה הצער, זאת בזמן שהיבוא של מוצרים מסין לישראל עולה בכל שנה בכ-7%. בינתיים נמשיך לייצא לאמריקאים את מה שכבר התחייבנו עליו במסגרת עסקאות מן העבר- אך לא כדאי לנו לעשות עסקאות חדשות", אמר יצואן של אלומיניום.

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי "אנחנו ממשיכים לפעול ביחד עם גורמים נוספים בממשלה ובשגרירות ישראל בוושינגטון לביטול המכס. שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן שלח מכתב למקבילו האמריקאי בבקשה לפטור את היצוא הישראלי מהמכס הנ"ל ובנוסף נעשות פעולות בערוצים השונים כדי להביא לביטולו".