למען הנשיא דונלד טראמפ

נשיא ארה"ב זקוק לתמיכה מכל סוג לקראת ההחלטה על הסכם הגרעין, והידיד הישראלי מוכן לספקה

נתניהו וטראמפ בפגישתם בבית הלבן / צילום: Kevin Lamarque, רויטרס
נתניהו וטראמפ בפגישתם בבית הלבן / צילום: Kevin Lamarque, רויטרס

ראינו את הקלסרים, צפינו בקלטות, וכמובן שלא נעלמו מעינינו הגרפים והצילומים והמפות וכל השאר. נותרה רק שאלה אחת: מה יש שם, בכל החומר הזה? ראש הממשלה אמר כי החומר כולל ידיעות מודיעיניות מן המעלה הראשונה. הבעיה היא שראש הממשלה הוא בנימין נתניהו. הניסיון מלמד שלא תמיד מה שנתניהו הוא אכן אמת. אולי זה נשמע קצת קיצוני, אבל נתניהו שיקר ומשקר את הציבור כל-כך הרבה פעמים - עד שקשה להאמין לו. זה לא אומר שגם הפעם הוא אינו אומר אמת. הבעיה היא שזה גם לא אומר את ההפך.

לא קוטל קנים

כך אנחנו נותרים עם ראש ממשלה שאי-אפשר לדעת מה אצלו אמת ומה לא. ולראש הממשלה הזה יש ידיד ובעל ברית, דונלד טראמפ, שגם הוא לא קוטל קנים בתחום השקרים. אם כי אצלו השקר יותר תכוף ובוטה. זה באמת מצב לא רגיל, של שני מנהיגים עם אינטרס משותף הנובע מאופיים. גם טראמפ, ובוודאי נתניהו, חיים ופועלים תחת העננה שאולי מחר יודחו מתפקידיהם, וגם הכלא אינו אופציה מופרכת עבורם.

הסופגניה

למנהיגים כאלה איראן היא לחם, סופגניה בעצם. זה תהליך קלאסי עד כדי שיעמום. יש לך בעיה? תמצא נושא, רצוי ביטחוני, ותפנה אליו את הזרקורים. כי גם המנהיגים האיראניים הם שקרנים, אז אפשר למצוא אצלם נקודות למכביר לעסוק בהם, ובעיקר להעסיק בהם את העולם ואת הפרקליטות והתביעה. וכמובן להוריד מעצמך את הציבור הנודניק וחובב ההפגנות.

כתף לטראמפ

אני מקווה שאף אחד אצלנו לא מאמין שבמהלך התאטרלי של נתניהו היה ולו פרט אחד שלא תואם עם האמריקאים. אני מקווה שרובנו גם מבינים שכל ההצגה הזאת לא הייתה רק למען ביטחוננו, כי את זה היה אפשר לעשות גם בלי המופע המגוחך.

על נתניהו הזחוח היה רשום לכל אורכו: טראמפ. הנשיא האמריקאי צריך להחליט בשבוע הבא לאן הוא הולך, ועד לאיזה מרחק, בדרישתו לשנות את הסכם הגרעין. הוא זקוק לכל תמיכה מכל סוג, והידיד הישראלי מוכן לספקה - ובצדק רב.

טראמפ הוא הנשיא האמריקאי הכי ידידותי לישראל, וזה נכס אסטרטגי גדול עבורנו. אם המחיר הוא מופע כזה ואחר של ראש הממשלה - אז שווה. אבל חשוב לקחת את זה בחשבון, כדי לנסות לראות את המופע המביך בפרופורציה.

האיראנים שיקרו בקשר לפצצה? בשביל לדעת את זה לא צריך לשלוח סוכנים לאיראן, אבל בשביל טראמפ צריך בהחלט. כי ידידותו של הנשיא האמריקאי גם היא חשובה ביותר לביטחון שלנו.