מיסוי חברות רב-לאומית: נציגי ההייטק דורשים פגישה עם כחלון

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות נזעק מפסק דין תקדימי בנוגע למיסוי חברות רב-לאומיות • "אם ישראל לא תשכיל לשמור על מדיניות מס אטרקטיבית, החברות הרב-לאומיות עלולות להעביר את מרכזי הפיתוח שלהן למדינות אחרות"

קרין מאיר רובינשטיין / צילום: איל יצהר
קרין מאיר רובינשטיין / צילום: איל יצהר

האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות (IATI), ארגון-הגג של תעשיות ההייטק ומדעי החיים, דורש פגישה דחופה עם שר האוצר משה כחלון בעקבות פסק דין תקדימי של בית המשפט העליון, שפסק לטובת רשות המסים בנושא מיסוי אופציות המוענקות לעובדי חברה ישראלית שהיא חברת-בת של חברת הייטק בינלאומית.

במכתב ששיגרה לכחלון כותבת מנכ"לית IATI, קרין מאיר-רובינשטיין, כי לפסק הדין צפויות להיות השלכות מאקרו-כלכליות על תעשיית ההייטק בישראל, שהיא ממנועי הצמיחה העיקריים של המשק. "הגדלת נטל המס על החברות הרב-לאומיות הנה בעלת השלכות הרות-אסון", כותבת מאיר-רובינשטיין. "אנו נמצאים בתחרות גלובלית אינסופית, ואם מדינת ישראל לא תשכיל לשמור על מדיניות מס אטרקטיבית, החברות הרב-לאומיות עלולות לצמצם או להעביר את מרכזי הפיתוח שלהן למדינות אחרות".

מאיר-רובינשטיין מביאה במכתב ציטוטים מפסק הדין המחזקים את טענתה כי בית המשפט העליון היה מודע להשלכות הפוטנציאליות של פסק הדין על תעשיית ההייטק בישראל, אך בחר שלא להתחשב בכך, בנימוק שתפקידו מתמצה בפרשנות הדין הקיים, ואין זה מתפקידו "לבדוק את תבונתה של מדיניות המס".