שופרסל וגב ים מקימות קומפלקס משרדים ב-300 מיליון שקל

הרשת מקדמת עסקת קומבינציה עם החברה האחות גב ים להקמת שטחי משרדים וכ-1,000 מקומות חנייה ברעננה

מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן / צילום: איל יצהר
מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן / צילום: איל יצהר

רשת שופרסל, שמלבד פעילות הקמעונות שלה מחזיקה בפעילות נדל"ן משמעותית, מקדמת בימים אלה עסקת קומבינציה יחד עם החברה האחות גב ים, להקמת קומפלקס מניב ברעננה, שיכלול שטחי משרדים בשטח של כ-41 אלף מ"ר, המיועדים בעיקר לחברות הייטק, נוסף לכ-1,000 מקומות חנייה תת-קרקעיים בהיקף של כ-30 אלף מ"ר.

במסגרת הסכם הקומבינציה בין שתי החברות, תקים גב ים בשני שלבים את הפרויקט, ברחוב זרחין, בעלות מוערכת של כ-300 מיליון שקל ועם השלמתו תחזיק בכ-70% ממנו, ושופרסל ביתרה. ההכנסות מהפרויקט יתחלקו בין החברות בהתאם להחזקותיהם בו.

בשל הקשר בין שתי החברות, הנמצאות בשליטת דסק"ש של אדוארדו אלשטיין, יתבקשו בעלי מניות שופרסל לאשר את העסקה מול גב ים באסיפה שזומנה לתחילת חודש יוני. מזימון האסיפה עולה בין היתר, כי גב ים התחייבה להשלים את השלב הראשון בפרויקט עד 42 חודשים ממועד תחילת הבנייה, ואת השלב השני תוך 30 חודשים מתחילת העבודות. אלה צפויות, ככל הידוע, להתחיל בקרוב.

עוד עולה מהזימון, כי במקרה שבו יידרשו הוצאות הקשורות בתיקון פגמים בקרקע, דוגמת זיהומים, הימצאות עתיקות, פסולת בנייה ועוד, שופרסל תישא בהוצאות של עד 10 מיליון שקל, ובמקרה שבו גב ים תסרב לשאת בהוצאות שמעבר לכך, תוכל שופרסל לבטל את ההסכם בין החברות. תמורת ניהול ושיווק הפרויקט זכאית גב ים לתגמול חד-פעמי של 700 אלף שקל משופרסל.

נוסף על כך תהיה גב ים זכאית לדמי ניהול ושיווק של 3% מהתקבולים בפרויקט (ללא דמי תחזוקה) בשבע השנים הראשונות מיום אכלוסו, ולדמי ניהול ושיווק של 2% בשנים שלאחר מכן.

בזימון אסיפת בעלי המניות ציינו בשופרסל, כי החברה בחנה שלוש אפשרויות פוטנציאליות להשבחת הקרקע - מכירתה, ייזום פרויקט בעצמה ועסקת קומבינציה - והגיעה למסקנה כי האפשרות השלישית "היא החלופה הטובה ביותר עבורה". את הקרקע רכשה שופרסל באפריל 2011 תמורת כ-35 מיליון שקל, והיא רשומה בספריה בשווי של כ-62 מיליון שקל, אחרי ניכוי היטל השבחה של כ-33 מיליון שקל.

ב-2013 פיצלה שופרסל את פעילות הנדל"ן שלה מפעילותה הקמעונית, והיא מרוכזת כיום בחברה הבת שופרסל נדל"ן, שבה היא מחזיקה במלואה. בסוף 2017 החזיקה שופרסל נדל"ן בנכסים בהיקף של כ-185 אלף מ"ר, מתוכם כ-131 אלף מ"ר מושכרים לשופרסל.