הוועדה המחוזית ת"א: תפקיד תוכנית פינוי-בינוי בקרית אונו

התוכנית כוללת הקמת 4 מבנים חדשים בני 14 קומות ו-230 יחידות דיור חדשות • יוזמת התוכנית היא חברת ענב והתוכנית נערכה על ידי רוזיו אדריכלים

הדמיית מתחם התאנה בקרית אונו / קרדיט: רוזיו אדריכלים
הדמיית מתחם התאנה בקרית אונו / קרדיט: רוזיו אדריכלים

הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז תל אביב שבמינהל התכנון החליטה להפקיד השבוע תוכנית פינוי-בינוי במתחם רחוב התאנה בקרית אונו. התוכנית מתייחסת לשטח של כ-15 דונם במרכז העיר, בתחום הרחובות שלמה המלך בצפון, לוי אשכול במזרח, התמר בדרום וההדר במערב. יוזמת התוכנית היא חברת ענב והתוכנית נערכה על ידי רוזיו אדריכלים.

מדובר בתוכנית פינוי-בינוי הכוללת הקמת 4 מבנים חדשים בני 14 קומות ו-230 יחידות דיור חדשות. מתוך כלל יחידות הדיור, 46 יוקצו עבור יחידות דיור קטנות בשטח של 75 מ"ר, ושניים ממבני המגורים החדשים יכללו קומה בשטח 260 מ"ר שיוקצו עבור שטחי ציבור. כיום קיימים במתחם שלושה מבני רכבת ישנים בני 3 קומות הכוללים 78 יחידות דיור. כמו כן, התכנית מקצה שטח נוסף של 1.6 דונם למבני ציבור, רחבה לכיכר עירונית מרכזית עם חניון תת קרקעי ציבורי ופארק על שטח של כ-7.5 דונם.

"מדובר בתוכנית שמשפרת את המרחב הציבורי באמצעות הקמת מערכת שבילים עבור הולכי הרגל ורוכבי אופניים, שיחברו בין השטחים הפתוחים והרחובות הסובבים, וכן בתוספת שטחים לצרכי ציבור", כך נעמי אנג'ל מתכננת מחוז תל אביב.