יורוקום ומשפחת ויל השלימו את מכירת החזקתן באנלייט

המכירה הכניס לקופת יורוקום ומשפחת ויל  ב-208 מיליון שקל

חברת יורוקום תקשורת ומשפחת ויל השלימו אתמול (ה') את מכירת מניות השליטה (23%) בחברת אנלייט אנרגיה מתחדשת לגופים מוסדיים תמורת 208 מיליון שקל. לגלובס נודע כי במכרז התקבלו ביקושים גבוהים של כ-550 מיליון שקל, שהעלו את המחיר במכרז ל-1.79 שקל למניה, לעומת מחיר של 1.64 שקל שבהו נסחרה המניה בתחילת שבוע המסחר.

ביום שני השבוע חשף גלובס כי יורוקום תקשורת, הנמצאת בפירוק, נערכת למכירת החזקתה באנלייט באמצעות מכרז פרטי לגופים מוסדיים בשוק ההון. את המכירה ביצעה יורוקום לאחר שקיבלה לכך את אישור ביהמ"ש ובהסכמת שלושת הנושים המרכזיים שלה - הבנקים דיסקונט, הפועלים והבינלאומי - להם היא 961 מיליון שקל.

יורוקום, שנשלטה עד כה בידי שאול אלוביץ', החזיקה עד כה ב-14.8% ממניות אנלייט. תמורת מכירתן היא קיבלה אתמול 133 מיליון שקל, שישמשו לפירעון חלק מהחוב לבנקים. משפחת ויל, שהחזיקה באמצעות שותפות גבעון השקעות ב-8.3% ממניות אנלייט, קיבלה תמורתן 75 מיליון שקל. בעקבות המכירה נותרה אנלייט ללא גרעין שליטה.

עם השלמת מכירת המניות פקע הסכם בעלי המניות באנלייט, שעליו היו חתומים יורוקום ומשפחת ויל, יחד עם המנכ"ל גלעד יעבץ, סמנכ"ל ההנדסה והתפעול, עמית פז, וסמנכ"ל השיווק והפיתוח העסקי, צפריר יואלי. שלושת האחרונים מחזיקים יחד בכ-5% ממניות אנלייט, ושניים מתוכם אף מכהנים כדירקטורים בחברה.

השלמת מכירת המניות התאפשרה אתמול, לאחר שקודם לכן אישרו מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של אנלייט פה אחד (100%), תיקון לשטר הנאמנות של הסדרה. במסגרת התיקון נקבע כי מכירת מניות השליטה למוסדיים לא תיחשב כהעברת שליטה בחברה, ולכן לא תקים למחזיקים עילה להעמדת מלוא החוב כלפיהם לפירעון מיידי.

אנלייט פועלת בתחום האנרגיה המתחדשת בישראל ובאירופה ונסחרה אתמול בבורסה לפי של 880 מיליון שקל. לחברה סדרת אג"ח עיקרית אחת (ב') בהיקף של 157 מיליון שקל, שתיפרע בין 2019 ל-2021.

בישראל עוסקת אנלייט בתכנון, הקמה והפעלה של פרויקטים פוטו-וולטאיים. נכון לסוף מארס, עמד ההספק הכולל של מערכות שיזמה והקימה החברה על 86 מגוואט המוזרמים לרשת החשמל, כשמתוכו החזקותיה של החברה עומדות על 69 מגה-וואט. נוסף על כך, זכתה אנלייט לספק עוד 73 מגה-וואט חשמל לרשת החלוקה, במסגרת שני מכרזים שפורסמו להקמת מתקנים פוטו-וולטאיים.

באירופה פועלת אנלייט בעיקר בתחום אנרגיית הרוח. באירלנד מחזיקה החברה במיזם אנרגיית רוח בעל הספק של 13.6 מגה-וואט, שאמור לייצר הכנסות של 3.2 מיליון אירו בשנה. בקרואטיה נמצאת אנלייט לקראת הפעלה מסחרית של פרויקט רוח בעל הספק של 49 מגה-וואט, שאמור להניב הכנסות של כ-14 מיליון אירו בשנה, ואילו בסרביה היא אמורה להתחיל בעוד כשנה בהפעלה של פרויקט רוח בהספק של 105 מגה-וואט, שעתיד להניב הכנסות של 28 מיליון אירו בשנה.

בינתיים, את 2017 סיימה אנלייט עם הכנסות של 37.4 מיליון שקל ועם רווח נקי של 1.1 מיליון שקל. לחברה הון עצמי של 330 מיליון שקל וחוב פיננסי של 942 מיליון שקל.