באפט מחסל החזקותיו ב-IBM; מקפיץ את ההימור על אפל

בריאיון ל-CNBC השיב המיליארדר כי לברקשייר הת'אוויי שבבעלותו יש "אפס" החזקות בענקית המחשבים • לעומת זאת, ברבעון הראשון רכשה ברקשייר 75 מיליון מניות של אפל

וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
וורן באפט / צילום: שטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ברקשייר הת'אוויי של וורן באפט סיימה פרק קשה של השקעה בחברת IBM. בריאיון ל-CNBC שעלה לאוויר היום (ו') נשאל האורקל מאומהה אם ברקשייר מחזיקה מניות IBM, והשיב בשלילה. "אני חושב שיש לנו אפס", אמר באפט.

תשובה זו היא כמעט "כן", ודאי לשאלה האם ברקשייר כבר אינה מחזיקה מניות IBM. נכון לסוף 2017 החזיק החברה יותר מ-2 מיליון דולר ממניות IBM, לאחר שמכרה כ-94.5% מהנתח העצום שהחזיקה בעבר במניות ענקית המחשבים והמידע. 

הנתח באפל הולך וגדל

לעומת זאת, ההימור של באפט על מניות אפל רק גדל. ברקשייר הת'אוויי רכשה ברבעון הראשון של 2018 כמות עצומה של 75 מיליון ממניותיה של יצרנית האייפון. 

הדברים שנחשפו היום בריאיון ל-CNBC, מגיעים לקראת כנס בעלי המניות השנתי של ברקשייר, שייערך מחר (ש') באומהה, המכונה "הוודסטוק של הקפיטליזם", ושבמהלכו צפויה ברקשייר לפרסם את דוחות הרבעון הראשון שלה. 

נכון לסוף 2017 החזיקה ברקשייר הת'אוויי 166.7 מיליון מניות אפל, בשווי 28.2 מיליארד דולר, מה שהפך את אפל להחזקה הגדולה ביותר של ברקשייר, אחרי החזקתה בוולס פארגו, כך לפי המכתב של באפט ל-2017 לבעלי המניות, שפורסם בפברואר.  

כשיפרסם באפט את רשימת עשר ההחזקות הגדולות ביותר המעודכנת שלו מחר, נראה שאפל תעלה למקום הראשון בפורטפוליו של ברקשייר, שהוערך ב-170.5 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, כך לפי אותו מכתב. 

"לא להיות אובססיביים על מכירות האייפון"

חלקה של ברקשייר באפל מגיע כעת ל-241.7 מיליון מניות, בשווי שוק מוערך של 43 מיליארד דולר, בהתבסס על שער הסגירה אתמול (ה'), 176.89 דולר. מניית אפל עלתה ב-4.5% השנה.  

"זוהי חברה שלא תיאמן", אמר באפט ל-CNBC. "אם מביטים באפל, אני חושב שהיא מרוויחה כמעט כפול מהחברה השנייה ברווחיותה בארה"ב".

עם זאת, לדברי באפט משקיעים לטווח ארוך באפל אינם צריכים להיות אובססיביים עם מכירות האייפון לטווח הקצר. "הרעיון של בזבוז זמן רב בניסיון לנחש כמה אייפונים יימכרו בתקופה של שלושה חודשים מפספס את העניין", אמר מנכ"ל ויו"ר ברקשייר הת'אוויי. "זה כמו לדאוג בנוגע למספרי הבלקברי לפני עשר שנים".

באפט הוסיף: "אף אחד לא קונה חווה על בסיס התחזית לגשם בשנה הבאה. קונים חווה כי חושבים שזו השקעה טובה ל-20-10 שנה". 

באפט העריך כי מצבת המזומנים של ברקשייר התכווצה לסכום של "קצת יותר" מ-100 מיליארד דולר, בעקבות רכישת רבות של מניות בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

"רכשנו מניות בהיקף גבוה בצורה ניכרת ממה שמכרנו ברבעון הראשון", אמר באפט ל-CNBC.