קריסת הוניגמן: המחוזי אישר את מכירת מותג האופנה TNT

(עדכון) - ביהמ"ש אישר את בקשת הנאמנים לאשר את מכירת מותג האופנה TNT והמחאת זכויות שכירות ב-26 חנויות המותג בתמורה ל-2 מיליון שקל, לקבוצה הכוללת 4 רוכשים: עלי חיאדרה, מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר היום (א') את בקשת נאמני רשת הוניגמן, רו"ח בועז גזית, עו"ד קרן רייכבך-סגל ועו"ד פיני יניב, לאשר את מכירת מותג האופנה TNT וכן 26 סניפים של החברה בהם נמכר המותג האמור, תמורת סך של 2 מיליון שקל, לקבוצה הכוללת 4 רוכשים: עלי חיאדרה, מוחמד אבו יונס, איאד אבו יונס ומגדי חיאדרה.

בית המשפט התנה את מכירת החנויות להבהרות שמסרו נאמני הרשת במהלך הדיון, כאשר הוא קובע כי "מסירת החזקה בחנויות לרוכשים תיעשה בכפוף להמצאת בטוחות, ערבויות וביטוחים, כפי שנדרשו בחוזים הקיימים".

על-פי ההצעה שאושרה היום על-ידי בית המשפט, מלוא הזכויות במותג TNT יועברו לרוכשים, יחד עם זכויות השכירות ב-26 חנויות ברחבי הארץ המושכרות כיום לרשת האופנה שקרסה, ואשר בהן נמכר המותג TNT והוא בלבד.

בתמורה לממכר ישלמו הרוכשים סכום כולל של 1.1 מיליון שקל בתוספת מע"מ עבור המלאי וסכום נוסף בסך 900 אלף שקל בתוספת מע"מ בגין העברת השכירות בחנויות, כאשר סכום של 650 אלף שקל יועברו תוך 7 ימים מאישור המכר, קרי מהיום.

בכך דחה בית המשפט את הסתייגויותיהם של בעלי הקניונים, אשר הסתמכו בעיקר על העדר היכרות מוקדמת עם הרוכשים, ניסיונם של הרוכשים ומידת איתנותם הפיננסית.

במהלך הדיונים באולם הבהירו הנאמנים כי העברת השכירויות בחנויות השונות היא בהתאם לחוזים הקיימים AS IS, וכי מקובלת עליהם הדרישה לפיה הרוכשים יידרשו לעמוד בכלל התנאים הקיימים בחוזי השכירות בנוגע לבטוחות, לערבויות ולביטוחים, וכל זאת כתנאי למסירת החזקה בחנויות.

בית המשפט הביע פעם נוספת את עמדתו בדבר התמורה הנמוכה עבור הממכר (בלשון המעטה), אך ציין מהצד השני כי "למרבה הצער, וכבר עמדנו על כך בהחלטה הקודמת (במסגרתה נמכר מותג הילדים הוניגמן קידס לרשת קיווי - מ.ש.), אין למעשה חלופה אחרת וטובה יותר".

בית המשפט מצא לנכון לציין כי ניתן אמנם להבין למגינת-לבם של הקניונים החוששים מפני התקשרות עם מציעים שכלל אינם מוכרים להם, "אלא שבמבחן האלטרנטיבות - וזה המבחן הרלוונטי בהליכי הקפאה - אין ביכולתם (של הקניונים - מ.ש.) להצביע על אלטרנטיבה טובה יותר".

בהקשר זה נציין כי בתאריך 15.5.2018 מסתיימת הקפאת ההליכים של רשת האופנה המתפוררת, כאשר לשאלת בית המשפט מה יקרה לאחר תאריך זה, ענה נאמן החברה, עו"ד פיני יניב, כי הוא "מעריך שנלך לפירוק", תוך שהוא הביע תקווה עד מועד זה תהיה התקדמות במכירת מותג הנשים של רשת האופנה.

עם אישור המכר של המותג TNT ובהמשך לאישור מכירת המותג הוניגמן קידס לאחרונה לאבני שהם, בעלת מותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi, בתמורה ל-6.4 מיליון שקל, יגיעו הנאמנים לכ-70 חנויות שמכירתם אושרה, כאשר במהלך הדיון נודע כי הנאמנים קרובים להגיש בקשה נוספת לבית המשפט לפיה יתבקש בית המשפט לאשר מכירת 6 חנויות נוספות של מותג הילדים.

בית המשפט ציין בהחלטתו כי הצעת קבוצת הרוכשים שומרת על מקום עבודתם של 80% מן העובדים בסניפים הנמכרים. בהקשר זה נציין כי מתמונת המצב שעולה ברגע זה נראה כי למעלה מ-600 עובדי הרשת (אשר מנתה ערב הקריסה למעלה מ-1,000 עובדים) ייאלצו לחפש מקום עבודה חדש בקרוב.

העובדים מיוצגים בהליך על-ידי עורכי הדין אופיר רונן וגלילה ואלון הורנשטיין. 

רשת הוניגמן: מאיגרא רמא לבירא עמיקתא

הוניגמן היא אחת מקבוצות קמעונאות האופנה הגדולות והמוכרות בישראל, בעלת רשת חנויות המונה 137 סניפים ומגוון מותגים, בהם רשת נשים Honigman Women; רשת ילדים Honigman Kids; רשת נשים וילדים משולבת; רשת TNT ורשת העודפים.

הקבוצה, שנוסדה ב-1978, נמצאת בבעלות האחים מיכה ויעקב הוניגמן ומעסיקה באופן ישיר למעלה מ-1,000 עובדים ובאופן עקיף מאות עובדים נוספים.

בפברואר השנה נכנסה החברה להקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.

בעקבות בקשת ההקפאה שהגישה החברה מונו לה כנאמנים רו"ח גזית, עו"ד רייכבך-סגל ועו"ד יניב. השלושה הפעילו את הרשת בתקופת ההקפאה ופעלו למציאת רוכשים לרשת. זמן קצר לאחר כניסת הרשת להליך חדלות פירעון הציגו הנאמנים רוכש ראשון לחלקים מהרשת - אבני-שהם, שמחזיקה במותג הלבשת התינוקות והילדים Kiwi - ובית המשפט אישר את מכירת המותג הוניגמן קידס לרוכשת. הבקשה החדשה לאישור המכירה הוגשה בהמשך לבקשה שהגישו הנאמנים בשבוע שעבר, ובה ביקשו את הארכת מועד הקפאת הליכי הרשת הקורסת עד ליום 15 במאי, בין השאר על-מנת לאפשר מכירת נתחים נוספים מהחברה ומותגים נוספים של החברה.