קרנית פלוג, דייב וייסר ואילנה דיין נפגשו בקמפוס

וגם: במלאנוקס עדיין לא מצאו סמנכ"ל כספים

אוניברסיטת תל-אביב חילקה תארים ולא רק לג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא

ביום שישי, למחרת ביקורו של ג'ק מא, מייסד ויו"ר עליבאבא באוניברסיטת תל-אביב שם קיבל תואר ד"ר לשם כבוד, ערכה האוניברסיטה טקס נוסף במסגרת אירועי חבר הנאמנים, בו קיבל דייב (לשעבר שחר) וייסר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המוניות והשליחויות Gett, את פרס הכלכלה ע"ש הוגו רמניסיאנו לשנת 2018.

הפרס ע"ש התעשיין הוגו רמניסיאנו ז"ל, מייסד ונשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל-אביב בצרפת, מוענק מדי שנה כהוקרה על הישגים בכלכלה, בטכנולוגיה, במחקר ובפיתוח בישראל.

עוד נכחו: פרופ' יעקב פרנקל, יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל-אביב; ד"ר מוניק בראל, בתו של רמנסיאנו, שבירכה והזכירה כי הפרס נוסד עוד לפני הפופולריות של האינטרנט. "אבא שלי לא היה איש של טכנולוגיה. הוא לא השתמש במחשבים, אבל הוא הבין בחדשנות", היא אמרה.

פרופ' יוסף קלפטר, נשיא האוניברסיטה, הזכיר במקום כי בדיוק מתוך הבנה לרעיון עליו מבוססת אפליקציית גט, האוניברסיטה חנכה מכון לתחבורה חכמה (ראו בהמשך).

את הפרס תרם וייסר למלגות שיחולקו לתלמידים באוניברסיטה. והיו מתברר, עוד חגיגות - במסגרת אירועי חבר הנאמנים שקדמו לסופ"ש הוענק תואר דוקטור לשם כבוד למספר דמויות, בהן ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל; העיתונאית אילנה דיין, עורכת ומנחת תוכנית התחקירים עובדה ואחרים.

בבוקר שישי אף נמשכו האירועים כאשר באוניברסיטה נחנך כאמור המכון לתחבורה חכמה שהוקם ע"י הקרן המשפחתית ע"ש שלמה שמלצר ז"ל, קרן אותה ייסדה אלמנתו עתליה שמלצר, נשיאת הקבוצה.

אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה אחזקות, הסביר כי "התרומה למכון היא מתוך אמונה וחזון שבכך נוכל לשמר את פועלו של שלמה שמלצר ז"ל לתחום הרכב שהוא כה אהב. אנו מאחלים לאוניברסיטה ולמכון הצלחה בפעילותו ומחקריו בעתיד, ומקווים לפריצת דרך בתחום התחבורה הישראלית והעולמית.

להשקת המכון הגיעו גם: אלעד עמוד, סגן נשיא לקשרי חוץ; פרופסור ירון אוז, רקטור האוניברסיטה; פרופ' יוסי רוזנווקס, דיקן הפקולטה להנדסה; ד"ר מיכל צור, חוקרת בכירה במכון ואחרים.

ישראל ואירופה: מה קווי הדמיון שמצאה משלחת קרנות ההון סיכון?

במהלך השבוע שעבר ביקרה בישראל משלחת בה 16 חברות, נציגות מקרנות הון סיכון שונות מאוסטריה, איסלנד, פינלנד, נורבגיה, לטביה ועוד. אלו, היו אורחות המשרד המקומי של פירמת עוה"ד גרינברג-טראוריג.

המטרה הרשמית של המשלחת הייתה היכרות עם עולם ההייטק המקומי ובחינת פוטנציאל השקעה.

עם הגעתן, הן הצטרפו לסיורים ברחבי הארץ - ליבי נובק, שותפה בקרן מאבריק ונצ'רס הישראלית; אביטל באייר, מנכ"לית hiptched.com; עוה"ד ג'ואי שבות, שותף הניהול במשרד המקומי של גרינברג-טראוריג; אדם סנוקל, שותף וראש תחום טכנולוגיה והגנת הפרטיות, ודבורה סניידר ממחלקת הטכנולוגיה.

המשלחת רשמה לעצמה הספק מרשים למדי, והספיקה לבקר במהלך ביקורה בחברות וקרנות בהן: Wix, OurCrowd, פיטנגו, ועוד. בין היתר ביקרה הקבוצה גם במתחם היזמות הנשית של סופרסונאס - מדבר תשע עשרה, שבמצפה רמון.

קינגה סטניסלבסקה, מובילת המשלחת ושותפה מנהלת בקרן הפולנית Experior Venture Fund הסבירה במהלך הביקור כי באירופה נשים מהוות רק 5% מהמנהלים בקרנות הון סיכון והן הבינו כי המצב בישראל דומה למדי. "גילינו שלחברות שמתייחסות לצרכים הייחודיים של נשים יש קושי בהשגת מימון", היא אמרה, "הן צריכות לפנות לגברים שעומדים בראש הקרנות, שלא באמת מבינים את הבעיות והצרכים הייחודיים. הבעיה הזו היא גלובלית, ואפילו אומת הסטארט-אפ לא שונה בזה. המטרה שלנו היא להעלות את המודעות לבעיה ולשנות אותה", היא הצהירה.

חברות המשלחת / צילום: ויקי סטניסלבסקה
 חברות המשלחת / צילום: ויקי סטניסלבסקה

וולדמן מחפש: במלאנוקס עדיין לא מצאו סמנכ"ל כספים

ביום שישי עזב את תפקידו סמנכ"ל הכספים של מלאנוקס, יעקב שולמן, כפי שהודיעה החברה עוד בחודש פברואר. עד כה, למרות שחלפו כבר חודשיים וחצי מאז שנודע על פרישתו, מלאנוקס טרם הודיעה על מינוי מחליף או מחליפה. בדוחות המורחבים של מלאנוקס לרבעון הראשון, שהועברו ל-SEC (רשות ניירות הערך של ארה"ב) בסוף השבוע, נכתב כי "אנחנו מחפשים באופן פעיל סמנכ"ל כספים חדש".

יחד עם זאת, במסגרת גורמי הסיכון שהחברה נדרשת לפרט עליהם בדוחות, מלאנוקס ציינה זאת כגורם סיכון כשהוסיפה "אם יהיה עיכוב משמעותי בגיוס סמנכ"ל הכספים או בהעברת התפקיד, עלולה להיות לכך השפעה שלילית על עסקינו, המצב הפיננסי שלנו ותוצאות הפעילות שלנו". שולמן הצטרף למלאנוקס ב-2007 וכיהן כסמנכ"ל הכספים של החברה מנובמבר 2012. הוא צפוי להתמנות לתפקיד דומה בחברה שמתכננת הנפקה ראשונית.

לפי דיווח אחר שהועבר ל-SEC בסוף השבוע, שולמן מכר בתחילת מאי מניות מלאנוקס תמורת כ-325 אלף דולר ונותר עם החזקה של 34,411 מניות - ששווין הנוכחי הוא 2.8 מיליון דולר. ב-2016, עלות שכרו של שולמן הייתה 1.1 מיליון דולר (נתוני 2017 טרם דווחו). מלאנוקס שהוקמה ומנוהלת על-ידי איל וולדמן, מספקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה, ונסחרת בנאסד"ק בשווי 4.2 מיליארד דולר. החברה נמצאת במוקד מאבק מצד מאבק של בעלת מניות המיעוט בחברה, סטארבורד, הדורשת להדיח דירקטורים במלאנוקס.

איל וולדמן / צילום: איל יצהר
 איל וולדמן / צילום: איל יצהר

עשו ריסטרט: מי הגיעו למייקאתון שהוקדש לפצועים?

לא רק מרוץ ג'ירו ד'איטליה משך עניין בינלאומי בשבוע שעבר ובסופ"ש. במהלך השבוע נערך בתל-אביב אירוע בינלאומי במסגרתו נפגשו פצועי צה"ל ופצועים מצבאות אחרים בעולם עם מומחים ישראלים, במטרה לייצר פתרונות טכנולוגיים ייחודיים ולשפר את איכות חייהם של הנפגעים.

תחת השם Makers for Heroes, נפגשו 200 מתנדבים מתחומי עיסוק שונים למייקאתון המיועד, ולמשך 72 שעות התמקמו יחד עם הפצועים בכדי לערוך סיעור מוחות ולייצר את הפיתוחים בזמן קצוב. המיקום: מתחם WeWork Impact labs.

את האירוע יזמה עמותת RESTART המסייעת לפצועי צה"ל להשתלב בשוק העבודה, בשיתוף עם מיזם TOM (תיקון עולם מייקר'ס) של קבוצת ראות וארגון Challenge America המסייע לפצועים מצבאות ארה"ב וצרפת. בנוסף, הצטרפו למיזם חברות טכנולוגיה בהן סטרטסיס, קונטרופ, זינגר, אלביט, קרן JVP ויחידת אופ"ק של חיל האוויר. סייעו, תמכו והגיעו לאירוע: בנג'י סינגר, מנכ"ל wework ישראל; גיא אורמן וספי אטיאס, Impact labs ; שושי רושניבסקי, מייסדת ארגון RESTART ; אריטה מצוף, סמנכ"לית אחריות תאגידית בסטרטסיס; דרור שרון, מנכ"ל קונטרופ; ד"ר אורן ברזל, ראש מחלקת שיקום אורטופדי בשיבא; אלוף משנה, דרור זילכה ורב סרן עומר יובל, יחידת אופ"ק בחיל האוויר; רפי קסטן, שותף מנהל בקרן ההון סיכון JVP; גידי גרינשטיין, נשיא ומייסד קבוצת ראות ומיזם Tom ואחרים.

אירוע הסיום כלל סיפורי הצלחה, בין היתר של צעירה משותקת שחזרה לעולם גלישת הגלים, פצוע שרותק לכיסא גללגים ולמד לעמוד, ואף צעירה שנפצעה באפגנסיטן ורקדה לראשונה הודות למתקן מיוחד שנבנה עבורה.

שושי רושינבסקי אורן ברזל גיא אורמן דרור זילכה ורפי קסטן  / צילום:דניס קפל
 שושי רושינבסקי אורן ברזל גיא אורמן דרור זילכה ורפי קסטן / צילום:דניס קפל