בית הדין לעבודה הוציא צו מניעה נגד העיצומים בנמל אשדוד

הצו מתייחס גם לעובדים באופן אישי ומורה להם לשמור על שקט תעשייתי בנמל • דוח של פרופ' קמיל פוקס, שנערך לבקשת הנמל, מצביע על עלייה של 39% בזמן הטיפול במכולות

נמל אשדוד / צילום: איל יצהר
נמל אשדוד / צילום: איל יצהר

סגן נשיא בית הדין האזורי לעבודה בבאר-שבע, השופט צבי פרנקל, הוציא אמש (א') צו מניעה זמני המורה להסתדרות, לוועדי העובדים בסקטור התפעול והציוד המכני שלא להשבית, לשבש או לקיים עיצומים הפוגעים בעבודה הסדירה והתפוקות התפעוליות של נמל אשדוד.

הצו השיפוטי מתייחס גם לכלל העובדים באופן אישי ומורה להם לשמור על שקט תעשייתי מלא בנמל. הצו של השופט פרנקל הוצא לאחר שבמהלך אתמול הוגשה על-ידי הנהלת חברת נמל אשדוד בקשה למתן צו מניעה כנגד השיבושים בנמל.

הנהלת הנמל צירפה לבקשתה דוח מיוחד שערך הסטטיסטיקאי פרופ' קמיל פוקס, ובמסגרתו הוא קובע כי במהלך השבוע שעבר חלה ירידה של למעלה מ-20% בתפוקות התפעוליות של הנמל בהשוואה לשבוע המקביל בשנת 2017. פרופ' פוקס קבע עוד כי במהלך משמרת ב' בשבוע שעבר חלה ירידה של 28% בכמות המכולות שנפרקו בשעה, ובמקביל חלה עלייה של 39% בזמן הטיפול במכולה במהלך משמרת זו.

מחברת נמל אשדוד נמסר: "אנו קוראים להסתדרות, לוועדים ולכלל העובדים לכבד את החלטת בית הדין. שיבושי העבודה והירידה בתפוקות במהלך השבוע שעבר גרמו לפגיעה קשה בשירות של הנמל ללקוחותיו, ובסופו של דבר עניין זה מגיע לפתחם של כלל העובדים בחברה".