טאואר מאכזבת את השוק עם תוצאות חלשות מהצפוי

חברת השבבים דיווחה על הכנסות של 313 מיליון דולר ברבעון הראשון, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 325 מיליון דולר • גם הרווח הנקי התכווץ והסתכם ב-31.1 מיליון דולר • המנכ"ל ראסל אלוואנגר מסביר את החולשה: "הלקוחות שלנו נהיו שמרניים יותר. בשוק המובייל ידוע שהמצב חלש, אך קשה לומר למה ולאן זה הולך"

חברת השבבים טאואר   מאכזבת היום (ב') את השוק עם תוצאות חלשות מהצפוי ברבעון הראשון של השנה. למרות תחזית לצמיחה ברבעון השני ביחס לראשון, תחזית האנליסטים הייתה גבוהה יותר.

ברבעון הראשון הציגה טאואר הכנסות של 313 מיליון דולר, נמוך משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 325 מיליון דולר; טאואר עצמה דיווחה בעבר שתרשום ברבעון הראשון הכנסות של 325 מיליון דולר - עם טווח של 5% כלפי מעלה או מטה, כך שהחברה עדיין עומדת בטווח התחזית של עצמה, אם כי קרובה יותר לרף התחתון שלו. ההכנסות ברבעון מצביעות על ירידה של 5.3% בהשוואה לרבעון המקביל.

גם הרווח הנקי התכווץ ביחס לרבעון המקביל והסתכם ב-26.1 מיליון דולר, כאשר הרווח הנקי Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, הגיע ל-31.1 מיליון דולר, לעומת 49.9 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הסתכם ב-31 סנט, נמוך ב-11 סנטים מתחזיות האנליסטים.

במבט קדימה, טאואר מצפה לשיפור ברבעון השני ותחזית ההכנסות שלה לרבעון עומדת על 335 מיליון דולר (בטווח של 5% למעלה או למטה); אמצע טווח התחזית משקף ירידה של כ-3% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל ב-2017. האנליסטים ציפו גם כאן ליותר, כ-344 מיליון דולר.

ברבעון הראשון טאואר הציגה תזרים מזומנים חופשי של 35 מיליון דולר, ירידה מ-41.8 מיליון דולר ברבעון המקביל, והיא סיימה את הרבעון עם מזומנים והשקעות בסך כ-590 מיליון דולר. החברה נסחרת במקביל בנאסד"ק ובת"א בשווי של 2.7 מיליארד דולר, אחרי ירידה של 23% במניה מהשיא שנרשם בתחילת השנה הנוכחית.

ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר, עדיין אופטימי למרות החולשה ברבעון. לדבריו, טאואר תצמח השנה בכל רבעון ביחס לרבעון שקדם לו, והצמיחה האורגנית ברבעון האחרון תהיה של כ-25% ביחס לרבעון הראשון של השנה. "זו אינדיקציה שאנחנו עושים את הדברים הנכונים. המצב הוא טוב. יש לנו מאזן חזק מאוד ולאחרונה קיבלנו העלאת דירוג מ-S&P", הוא מציין. לדבריו, טאואר מעורבת כיום בכמה פעילויות "מרגשות מאוד, ברמה של game changing בתעשייה", והיא קיבלה מספר זכיות והתחילה פעילויות עם שחקנים גדולים בתחומים אלה - דבר שיוביל לצמיחה בטווח הבינוני והארוך יותר.

2018 עדיין תהיה שנת צמיחה?
"הרבעון הראשון התחיל נמוך. אנחנו עדיין רואים צמיחה אורגנית, אולי לא בשיעור דו-ספרתי נמוך, אבל כן בשיעור חד-ספרתי בינוני".

מה מסביר את החולשה?
"הלקוחות שלנו נהיו שמרניים יותר. בשוק המובייל ידוע שהמצב חלש, אך קשה לומר למה ולאן זה הולך. אנחנו משרתים את שוק המובייל בסקטור ה-RF שלנו, שהוא כרבע מהביזנס שלנו, כך שיש לזה השפעה עלינו. מעבר לכך יש עוד עסקים שלנו שמשרתים את שוק המובייל, לדוגמה ה-power management (ניהול צריכת ההספק) בחלקו הולך למובייל. צריך לזכור שיש גם עונתיות. הייתה שנה מאוד חזקה, ללקוחות שלנו היו אינדיקציות לביקוש גבוה מהלקוחות שלהם, אף אחד לא רצה לפספס את המכירות בחג המולד ובראש השנה הסיני, אז בנו מלאים. כשיש רכישות גבוהות מדי, יש עונתיות ברבעון הראשון".

מה היו החלקים החזקים בעסק ברבעון?
"בתחום האופטי, בדאטה סנטר, מחשוב ענן, היו ביקושים חזקים מאוד. אנחנו מגבירים עכשיו את הקיבולת באתר בניופורט לצורך זה. גם בתחום החיישנים למצלמות היו ביקושים טובים. אנחנו מייצרים את החיישנים לכל מיני סוגים של מצלמות - סטודיו, תעשייתיות וכדומה, והיו ביקושים טובים".

מה חדש בתחום המיזוגים והרכישות? אמרתם בעבר שאתם מחפשים רכישות, ויש לכם הרבה כסף בקופה.
"אנחנו תמיד פעילים בתחום המיזוגים והרכישות, ואנחנו מאוד פעילים בו בהווה".

יש סיכוי שתודיעו בזמן הקרוב על רכישה?
"כן, אבל אני לא יכול להתחייב על כך".

המניה נפלה ב-23% מהשיא.
"אם אנחנו מסתכלים על השוק כרגע, מחירי המניות של רוב הלקוחות שלנו, בטווח של שנה אחורה, הם בערך באותה הנקודה, כ-20%-25% מתחת לשיא. זה לא שוק רע. יש הרבה מאוד גורמים חיצוניים, כמו חשש ממלחמת סחר וחששות אחרים. האם אנחנו נסחרים איפה שאנחנו צריכים להיות? על כך אני לא יכול להגיב".

בסך הכול, אתה אופטימי?
"כן. הגענו ממקום לא טוב בטאואר, למקום שיש לנו הרבה יכולות, הרבה הזדמנויות והרבה תשוקה, ויש לנו מספיק כסף, וזה מאפשר לנו להגביר את מגוון האפשרויות שעומדות בפנינו בהרבה דרכים".