עו"ד אורי קורב מצטרף למשרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן

קורב, התובע לשעבר בתיקי אולמרט, פרש לאחרונה מהפרקליטות והקים משרד עצמאי בתחום הפלילי • מעתה ינהל תחום חדש במשרד טולצ'ינסקי שטרן: פלילי-צווארון לבן

אורי קורב / צלם: אוריה תדמור
אורי קורב / צלם: אוריה תדמור

עו"ד אורי קורב, התובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר פרש לאחרונה לשוק הפרטי וניהל פרקטיקה עצמאית בתחום הפלילי, מצטרף למשרד עורכי הדין טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות'. קורב יקים מחלקה חדשה במשרד שתעסוק בפלילים ובעבירות צווארון לבן.

קורב שימש כ-22 שנה כפרקליט בכיר בפרקליטות המדינה, וטיפל בתיקים פלילים ואזרחיים מרכזיים ובעלי פרופיל גבוה. בין היתר, שימש כתובע במשפטי אולמרט, פרקליט בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, תובע במשפטי שרים וחברי כנסת נוספים, וכן ניהל את משפט רצח הנער מוחמד אבו ח'דיר.

לפני מספר חודשים פרש קורב מהפרקליטות למגזר הפרטי (בין היתר על רקע פרשת הטרדה מינית לכאורה של פרקליטה, אשר בדיקתה נסגרה בהמלצת היועמ"ש) וכעת כאמור הוא מצטרף למשרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות' כשותף במחלקת הליטיגציה וכמנהל התחום הפלילי - צווארון לבן.

משרד טולצ'ינסקי שטרן מרציאנו כהן לויצקי ושות' נוסד על-ידי עורכי הדין מנחם טולצ'ינסקי ודורון שטרן בשנת 1995 ונמנה על צמרת משרדי עורכי הדין המסחריים בישראל. המשרד מונה מעל 50 עורכי דין ושותפים וכן צוות מתמחים בשלושת סניפיו הממוקמים בתל-אביב, ירושלים ובאר-שבע. המשרד עוסק בין היתר במשפט מסחרי ועסקי, ליטיגציה מסחרית ותאגידית, והתמחות בחברות איכות סביבה, מיסוי, דיני עבודה, נדל"ן ועוד, ומעניק שירותים משפטיים לחברות ישראליות ורב לאומיות מהבולטות במשק.

צוות הליטיגציה ניהל הליכים מסחריים ומנהליים מורכבים בכל תחומי הפעילות המסחרית הכוללים, בין היתר, מיזוגים ורכישות, הון מניות, ממשל תאגידי, נדל"ן, מכרזים, הפרות זכויות קניין רוחני ועוד. למשרד ניסיון גם בניהול הליכים פליליים בתיקי מס ואיכות הסביבה, וכניסתו של עו"ד קורב נועדה לחיזוק תחום זה.

עו"ד אסף בנמלך, ראש מחלקת ליטיגציה בסניף ירושלים: "אנו גאים על הצטרפותו של אורי קורב למשרדנו. הוא מהווה תוספת משמעותית לתחומי ההתמחות ולאופי של מחלקת הליטיגציה של המשרד. אורי הוא שותף לערכים המקצועיים שאנחנו גאים באים, אנחנו בטוחים שהצטרפותו של אורי תביא להתפתחות פעילות המשרד בתחום הליטיגציה, בכלל, וייצוג עבירות צווארון לבן בפרט."

עו"ד אורי קורב: "בשנים האחרונות עבר התחום פלילי בכלל, ותחום עבירות הצווארון הלבן בפרט, תהליך של שינוי תפיסה לכיוון של אכיפה משולבת - בין המשפט הפלילי למשפט האזרחי. הדבר בא לידי ביטוי שתחומים שונים כגון חילוט ותפיסת נכסים, שימוש הולך וגובר בעבירות מיסים והלבנת הון אגב הליכים פליליים אחרים, והתפתחות בענישה הפיסקלית. לכבוד הוא לי להצטרף למחלקת הליטיגציה המצוינת הקיימת במשרד, לנהל בה את התחום החדש, ולהביא לידי ביטוי את הניסיון שלי בתחום הליטיגציה הפלילית והאזרחית".

שמו של קורב עלה בשנים האחרונות לכותרות לא רק סביב התיקים הדרמטיים שניהל כפרקליט, אלא על רקע פרשת ההטרדה המינית לכאורה שביצע בפרקליטה שהייתה כפופה לו. היועץ-המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, החליט לגנוז את תיק חקירת המשמעת בנציבות שירות המדינה - נוכח סירוב המתלוננת להעיד נגדו. תיק החקירה המשמעתית בנציבות שירות המדינה נגד קורב נפתח בחודש מאי אשתקד, בהנחיית מנדלבליט ובהמלצת חוקרי המשטרה. על אף כל פעולות החקירה שבוצעו וכל העדויות שנגבו, זאת, לאחר שנקבע, כי לא בוססה תשתית ראייתית המצדיקה את חקירתו של קורב כחשוד בביצוע עבירה פלילית.

מאז דצמבר 2016 עת התחדשה הבדיקה בעניינו ועד להודעה על סגירת הבדיקה, היה מצוי קורב בחופשה כפויה מהפרקליטות. לאחר סגירת הבדיקה, וחרף טיהור שמו, הודיע קורב על פרישתו מהפרקליטות.

עו"ד קורב, שליווה בין היתר את בדיקת "פרשת ביביטורס", נחשב לתובע מוביל, משפטן ברמה גבוהה שזוכה להערכה אצל שופטים, פרקליטים ועורכי דין. קורב שימש כתובע המוביל במשפט "פרשת טלנסקי" שנוהל נגד ראש-הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - תיק שזכה לכינוי "תיק חייו" של קורב, ושבמהלך הדיונים בו, הפך את קורב ואולמרט ליריבים אישיים. במסגרת התביעה הביא קורב לכך, שבמארס 2015 הפך בית-המשפט המחוזי את ההחלטה שניתנה "בסיבוב הקודם" כשלוש שנים לפני כן, לזכות את אולמרט ב"פרשת מעטפות הכסף" של טלנסקי. המחוזי הרשיע את אולמרט בקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, במרמה ובהפרת אמונים. בהמשך, בית-המשפט גזר על ראש הממשלה לשעבר אולמרט עונש של 8 חודשי מאסר וקנס בסך 100 אלף שקל - מאסר שלבסוף צמח, בהצטברות עם עונשי מאסר בפרשות נוספות, ל-27 חודשי מאסר.